Mostar
Pehlić: Žene su nedovoljno predstavljene u medijima
Predsjednica Udruženja “Novi put” Abida Pehlić pozvala je predstavnike medija da prilikom pisanja autorskih tekstova pokušaju naći sugovornicu koja je relevantan izvor.
Žene su nedovoljno zastupljene u medijima, a ako i dobiju medijski prostora onda se najčešće radi o rubrikama crna kronika, kultura i show, istaknuto je na okruglom stolu na temu “Medijsko izvještavanje o ženama s naglaskom na izvještavanja o nasilju nad ženama”.
Okrugli stol, u čijem su radu sudjelovali predstavnici medija i nevladinih organizacija, održan je u organizaciji Udruženju “Novi put” u okviru projekta “Reporting Diversity Network 2.0.”, koji financira Europska unija.
Jedan od ciljeva projekta je pružiti mogućnost predstavnicima nevladinih organizacija da jačaju suradnju s medijskim organizacijama radi postizanja pozitivnih promjena u politici medijskog izvještavnja o ženama, a posebice o rodno zasnovanom nasilju.
Predsjednica Udruženja “Novi put” Abida Pehlić pozvala je predstavnike medija da prilikom pisanja autorskih tekstova pokušaju naći sugovornicu koja je relevantan izvor.
– Većinu stanovništva Bosne i Hercegovine čine žene i samim time ima puno žena koje se nalaze na važnim i odgovornim funkcijama i koje daju doprinos cjelokupnom društvu. Međutim, njihovi rezultati rada nisu vidljivi u medijima – istaknula je Pehlić.
Kao primjer navela je kako se često događa da, iako je žena na čelu neke institucije, novinari za sugovornika uzimaju njezine zamjenike – muškarce.
Na okruglom stolu je istaknuto da je razlog nedovoljne zastupljenosti žena u medijima i to što žene same nisu dovoljno zainteresirane da budu predstavljene, naročito ako su u pitanju online vijesti.
Naime, prema istraživanjima koje je provelo Udruženje “Novi put”, žene koje su uključene u razne sfere društva zaziru od medijskih istupa, jer se boje da će biti predmetom seksističkih komentara.
– Na žalost, rijetko možete uvrijediti muškarca kao što to možete ženu u našem, još uvijek, patrijarhalnom društvu – poručila je Pehlić.
Novinar i urednik Faruk Kajtaz ključ rješenja za pozitivnu zastupljenost žena u medijima i, uopće, smanjenju manipulacija u medijima i na društvenim mrežama, vidi u edukaciji kako samih novinara i urednika tako i čitateljske publike.
– To je jedini način da izađemo iz presije društvenih mreža koje su postale stvarnost u kreiranju javnog mnijenja, možda ne toliko u BiH koliko u svijetu. Društveni mediji su, naime, dio alata preko kojeg se može jako dobro upravljati javnošću i usmjeravati određeni društveni procesi kao takvi. Prema tome, da biste postali netko tko na pravi način gleda, čita i sluša vijesti morate biti educirani, jer ukoliko niste brzo postajete predmetom raznoraznih manipulacija – istaknuo je Kajtaz.
Dodao je kako osobe koje se pojavljuju u domeni javnoga prostora nisu nužno novinari ili ljudi s dobrim namjerama.
– Riječ je o grupama manipulatora koje zovemo botovima ili su to, pak, ljudi koji rade za određene institucije, javne ili tajne, ili neka vrsta medijskih egzebicionista kao takvih, a da biste to prepoznali morate biti na neki način educirani – rekao je Kajtaz.