Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

život sve skuplji

“Pazari sve manji”: Da li građani u RS-u osjete efekte sniženje cijena namirnica?

Foto: Screenshot/BHRT

Osnovne životne namirnice skuplje nego u Evropi. To nam potvrđuju građani s kojima smo razgovarali. U kratkoj analizi, meso, mlijeko, hljeb, često su i duplo jeftiniji

Cijene osnovnih životnih namirnica u Bosni i Hercegovini su gotovo identične kao u zemljama Evropske unije. Razlikuju se primanja. Od 1. augusta u Republici Srpskoj snižene su cijene za oko 300 proizvoda u 15 prodajnih objekata. Postavlja se pitanje da li građani, u svojim novčanicima, osjete ova pojeftinjenja koja se kreću od 5 do 20 feninga?

Osnovne životne namirnice skuplje nego u Evropi. To nam potvrđuju građani s kojima smo razgovarali. U kratkoj analizi, meso, mlijeko, hljeb, često su i duplo jeftiniji. Međutim, građani ne vide glavni problem u visokim cijenama, nego u niskim platama, javlja BHRT.

Cijene duplo više nego lani

Primanja jesu povećavana u prethodnom periodu. Ipak, utisak je da su u velikom zaostatku u odnosu na rast cijena životnih namirnica, kao i ostale robe i usluga. Cijene pojedinih osnovnih životnih namirnica u Bosni i Hercegovini su i duplo više u odnosu na prošlu godinu.

Trgovci kažu da se to osjeti i na prodaju. Pazari su sve manji.

-Nebo i zemlja je razlika između onih vremena od prije 10-15 godina i sada. Ja nisam mogla da odem kući od para, od pazara, koliko se zarađivalo. Sad ništa, kaže trgovkinja Duška Cvijetić.

Niže cijene osnovnih životnih namirnica mogle bi se dobiti izmjenom PDV-a. Uvođenjem diferencijalne stope PDV-a moglo bi se doći do tog rezultata. Poručuju udruženja potrošača.

-Neka svako preuzme dio odgovornosti. Na nivou Bosne i Hercegovine PDV. Tragikomično je da mi imamo sada na primjer za osnovne životne namirnice PDV kao i za luksuznu robu. Koga mi štitimo, pita se Ostoja Kremenović iz Pokreta potrošača RS.

Preživljavanje od prvog do prvog

Do tada sve je na nivou kampanje. U Republici Srpskoj u kampanji „Društveno odgovorni“ učestvuje 15 marketa sa više od 300 proizvoda koji su dostupni svim građanima.

-Od početka kampanje javilo nam se više pravnih subjekata. Očekujemo, možda i do kraja sedmice, proširiti broj učesnika na 20 tako da ćemo imati i veći broj ljudi i veći broj aktivnosti, kaže entitetski ministar trgovine i turizma Denis Šulić.

Sindikalna potrošačka korpa za juli iznosi 2.977 maraka. Pokrivenost prosječnom platom u Bosni i Hercegovini je 47 posto. Život za mnoge u našoj zemlji je preživljavanje od prvog do prvog.