Problem u cijeloj zemlji
Pacijenti u USK nezadovoljni: Na radiološke preglede čekaju po nekoliko mjeseci
Uprkos nedostacima, kako navodi dr. Civić, radiološki odjel se trudi pružiti što bolju uslugu pacijentima, uz podršku Zavoda zdravstvenog osiguranja u ublažavanju problema dugih listi čekanja.
Građani Unsko-sanskog kantona sve češće izražavaju nezadovoljstvo zbog dugih listi čekanja za radiološke preglede u Kantonalnoj bolnici “Dr. Irfan Ljubijankić” u Bihaću. Iako bi brza dijagnostika mogla spasiti mnoge živote i značajno unaprijediti proces liječenja, mnogi pacijenti na preglede moraju čekati više od dva mjeseca.
Pravovremeno liječenje
Radiološke pretrage su ključne u dijagnostici traumatskih povreda i ranom otkrivanju bolesti, što omogućava pravovremeno liječenje, smanjuje broj invazivnih zahvata i skraćuje vrijeme boravka u bolnici.
Ovakvi pregledi ne samo da ubrzavaju proces liječenja, već i smanjuju ukupne troškove zdravstvenog sistema.
Dr. Himzo Civić, načelnik Odjela radiologije Kantonalne bolnice u Bihaću, ističe da je jedan od glavnih problema nedostatak radiologa, specijalista potrebnih za analizu snimaka.
Opremu uglavnom imamo i trudimo se da bude kvalitetna, ali imamo kronični nedostatak radiologa, odnosno ljudi koji će analizirati snimke napravljene na tim aparatima – izjavio je Civić.
Prema njegovim riječima, lista čekanja u Unsko-sanskom kantonu ipak nije među najdužima u regiji.
U Sloveniji se na neke pretrage čeka i do šest ili osam mjeseci. Kod nas, zavisno o vrsti pretrage, kao što je CT snimak, najduže se čeka do dva mjeseca – kaže Civić, dodajući da je Zavod zdravstvenog osiguranja USK za ovu godinu omogućio rješenje prema kojem, ukoliko lista čekanja u Kantonalnoj bolnici premaši dva mjeseca, pacijenti mogu obaviti pretrage u drugim ustanovama.
Manjak stručnog kadra
Problem dugih listi čekanja u Kantonalnoj bolnici u Bihaću ukazuje na izazove u zdravstvenom sistemu Unsko-sanskog kantona, posebno kada je u pitanju manjak stručnog kadra.
Uprkos nedostacima, kako navodi dr. Civić, radiološki odjel se trudi pružiti što bolju uslugu pacijentima, uz podršku Zavoda zdravstvenog osiguranja u ublažavanju problema dugih listi čekanja.