Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Promjena NPP-a za istoriju

OSCE: Zloupotreba podučavanja istorije produbljuje podjele i ugrožava ključne reforme

osce
Foto: OSCE

Time što promovišu pristrasne prikaze sukoba, naročito u vezi sa herojima i žrtvama, političari i obrazovne vlasti širom BiH nastavljaju da podrivaju podučavanje historije, koje je od suštinskog značaja za društvenu koheziju i razumijevanje, smatraju u Misiji OSCE-a

Jednostrani razvoj i uvođenje nacionalističkih narativa o sukobu iz 1990-ih godina ugrožava ključne reforme podučavanja historije.

Odgovoreno je ovo Feni iz Misije OSCE-a u BiH na molbu za komentar činjenice da je u Republici Srpskoj promijenjen nastavni plan i program za historiju devetog razreda osnovnih škola te je za učenike uvedena nova nastavna tema ‘RS i Odbrambeno-otadžbinski rat’. U okviru nove teme djeca će učiti o Ratku Mladiću i Radovanu Karadžiću – ali ne kao o ratnim zločincima nego kao o ratnim herojima.

-Kao što je navedeno u izvještaju iz 2023. godine pod nazivom Podučavanje istorije o periodu od 1992. do 1995. godine u Bosni i Hercegovini: izgradnja povjerenja ili produbljivanje podjela?, jednostrani razvoj i uvođenje nacionalističkih narativa o sukobu iz 1990-ih godina ugrožava ključne reforme podučavanja istorije – kažu iz Misije OSCE-a.

Time što promovišu pristrasne prikaze sukoba, naročito u vezi sa herojima i žrtvama, političari i obrazovne vlasti širom BiH nastavljaju da podrivaju podučavanje historije, koje je od suštinskog značaja za društvenu koheziju i razumijevanje.

-Ovakva zloupotreba podučavanja istorije podstiče lojalnost samo sopstvenom narodu i produbljuje podjele, istovremeno prikrivajući složene korijene nasilja i predstavljajući prepreku pozivanju na odgovornost za ratno nasilje – kažu u Misiji OSCE-a.

Kako bi se ovo teško naslijeđe razmatralo kritički, obrazovne vlasti i historičari u BiH moraju da sarađuju i otvoreno razgovaraju o ulozi i svrsi podučavanja historije.

-U tom cilju, politički lideri treba da promovišu i da omoguće obrazovnim vlastima otvaranje iskrenog dijaloga kao prvog koraka u uspostavljanju zajedničkih i ispravnih pristupa podučavanju osjetljive istorije sukoba između 1992. godine i 1995. godine. To će pokazati da oni na prvo mjesto stavljaju učenička dostignuća a ne politički narativ podjele i pojedinačne ambicije – navodi se u odgovoru Feni iz Misije OSCE-a.