Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Banja Luka

Opozicija s koljena na koljeno: Nešićev savjetnik Davidović danas je najbliži Stanivukovićev saradnik

Slavko-Davidovic (1)

Kamere ‘Prointera’ koštale su 28.000 KM, drugi su rekli 16.000 KM. Samo na mišu i tastaturi uzimali su po 80 KM

“Ne možemo popraviti sve za pola godine. Krećemo da popravljamo. Kažu: ‘Stanivuković, sram ga bilo, zapošljava svog vozača’. Pa, neću tuđeg. Ili: ‘Joj, sad će na konkursu proći njegov vozač’. Pa normalno, to će biti čovjek kojeg najboljeg poznajem. Naravno da će mi sekretarica i savjetnik biti neko blizak. Ali, zato načelnici i odgovorni u odjeljenjima moraju biti oni koji u najbolji.”

Govorio je to na nedavnom PDP okupljanju u Srpcu gradonačelnik Banjaluke Draško Stanivuković, zaboravljajući da, s obzirom na to da načelnici nisu imenovani, odgovorni u odjeljenjima nisu najbolji. “Krećemo da popravljamo”, po Stanivukoviću, znači odriješi ruke, između ostalog, Slavku Davidoviću, odgovornom u Odjeljenju za saobraćaj i puteve, piše Žurnal.

Zanimljivo, ne tako davno, 5. februara ove godine, na svom Instagram profilu gradonačelnik se obrušio na odogovorne u “saobraćaju”, jer su 16. aprila 2020. potpisali ugovor sa “Prointerom”, povezanim sa Igorom Dodikom, vrijedan 234.760 KM. To je otkrio, sada već bivši, Tim za reviziju.

“Tražio sam ponude da vidim koliko koštaju stavke iz sistema za nadzor parkinga. ‘Prointer’ je dobio 102.000 KM, a u ponudama koje sam ja tražio stajalo je 40.000 KM. Kamere ‘Prointera’ koštale su 28.000 KM, drugi su rekli 16.000 KM. Samo na mišu i tastaturi uzimali su po 80 KM. Ali, ‘Prointer’ je bio jedini ponuđač, jer je tender bio tako napravljen. Stvarna vrijednost posla je 125.000 KM. Robu je pregledao čovjek koji strukom nema veze s njom. Ovakav kriminal više neće prolaziti.”

Šef odsjeka za saobraćaj u vrijeme raspisivanja tendera i potpisivanja ugovora za “informatičku modernizaciju saobraćaja” bio je – Slavko Davidović!

DAVIDOVIĆEVA NESLAVNA PROŠLOST

Svojevremeno, vispreni Slavko savjetovao je Nenada Nešića, bivšeg direktora “Puteva Republike Srpske”, o čijem je kriminalu na čelu javnog preduzeća, Žurnal objavio čitave tomove.

Za vrijeme nove administracije, Davidović je uspio da napreduje do potpisnika ispred Odjeljenja. Kao tek anonimni službenik bio je upleten u tenderski kriminal.

AFERA “AERODROM”

Avgusta 2017. “Aerodromi RS” imali su plan kako da namjeste 87.000 KM za “izradu strategije razvoja aerodrome Trebinje”. Ugovor je sklopljen sa firmom “Wa2Go” u vlasništvu Zorana Injca, predsjednika Nadzornog odbora ovog javnog preduzeća, i njegovog šure Slavka Davidovića, zaposlenika Gradske uprave Banjaluka.

U to vrijeme Injac, kako je stajalo u sudskom registru, bio je vlasnik 50 odsto firme, a do 5. juna te godine dostavio je izjavu o sukobu interesa u kojoj je slagao da nema nijedno preduzeće koje, po Zakonu o javnim nabavkama Bosne i Hercegovine, ne bi smjelo sklapati ugovore sa “Aerodromima RS”. Računi „Way2Go“ bili su aktivni još od 22. maja, što znači da je preduzeće već bilo registrovano.

“Nije bilo nikakvog sukoba interesa. Ja sam izašao iz vlasništva te firme. Ne sporim da sam imao vlasništvo, ali važeći zakoni dopuštaju vlasništvo do 20 posto da bi se učestvovalo na tenderima”, lagao je tada Injac.

Kada je shvatio da će biti otkriven u kriminalu, u sudskom registru podnio je zahtjev za prenos vlasništva na treću osobu. Fiktivno! Tadašnji direktor “Aerodroma RS” Miroslav Janjić stao je u odbranu predsjednika Nadzornog odbora svog preduzeća tvrdeći da je sve – senzacija!

“U okviru konzorcijuma firmi koji je pobijedio na tenderu jeste i firma u kojoj vlasništvo ima predsjednik NO Aerodroma RS, ali u visini do 20 procenata. To je sve senzacija”, komentarisao je Janjić.

Na konstataciju da je u momentu dodjele ugovora sa 50 posto vlasništva Injac prekoračio zakonske dozvole, Janjić je tvrdio da to nije istina.

“Vaša tvrdnja ne stoji. Ne znam za to. NO radi potpuno transparentno, kao i ‘Aerodromi RS’. Vlasnički odnos u ‘Way2Go’ je ovaj koji je meni poznat”, istakao je.

AFERA “PUTEVI”

Injac je u to vrijeme, a i kasnije, bio zaposlen u “Putevima Rs”, kojima je rukovodio Nešić. Tada mu Milorad Dodik, vlasnik života u RS, nije bio zdravstveni razlog za ostavku, već koalicioni partner, pa je ugovore poznanicima i prijateljima dijelio kako mu je odgovaralo. Jedan od tih ugovora, vrijedan 9.000 KM, dobio je i Davidović. U njemu nije bilo precizirano da li će ovaj iznos biti isplaćivan na mjesečnom ili godišnjem niovu, ali je Slavkov zadatak bio da savjetuje Nešića. I tada je bio zaposlen u Odjeljenju za saobraćaj i puteve GU Banjaluka. Ponosno se fotografisao i sa Stanivukovićevim prethodnikom, Igorom Radojičićem.

Kako je Davidović gradio plodne poslovne odnose na Nešićem, a Injac je bio stalno zaposlen u “Putevima RS”, i ovo javno preduzeće raspisuje tender za „izradu studije i projekta implementacije sistema za automatsko mjerenje ukupne mase i osovinskog opterećenja teretnih vozila u pokretu“, a kao kontakt osobu navodi Zorana Injca. Posao vrijedan 80.000 KM dobija firma “Way 2 Go”.

Nezakonitosti su otkrivene, pod pritiskom medija oba javna preduzeća raskinula su ugovor sa Injčevom i Davidovićevom firmom, a biznis ovog dvojca završava u likvidaciji.

Nešić je zamazao oči javnosti i “kaznio” Injca tromjesečnim dvadesetodstotnim umanjenjem plate, navodeći da je teže povrijedio radnu dužnost, ali nije prouzrokovao nikakvu štetu “Putevima”, jer ugovor još nije bio realizovan. Ipak, samo dvije godine kasnije Nešićev savjetnik postaje Zoran Injac, a Slavko Davidović “miruje” u Gradskoj upravi.

Dolaskom nove vlasti, Davidović postaje Stanivukovićeva sjena i prati ga u stopu – od poslova unutar GU do zajedničkih odlazaka na crkvene liturgije. U gradskom Odjeljenju za saobraćaj odlučuje o svemu.

Gradonačelnik Stanivuković, očito, oprostio mu je kriminalnu prošlost.