Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Istorija u RS

OHR: Izmišljanje i relativizacija utvrđenih istorijskih činjenica su teret za nove generacije

ohr
Foto: Armin Durgut/PIXSELL

Mladi ljudi, navode iz OHR-a, zaslužuju da znaju šta se dešavalo u BiH od 1992. do 1995.

Nakon što je promijenjen nastavni plan i program za historiju devetog razreda osnovnih škola u bh. entitetu Republika Srpska po kojem je uvedena nova nastavna tema ‘Republika Srpska i Odbrambeno-otadžbinski rat’, za N1 su reagovali iz OHR-a.

Iz OHR kažu da se obrazovni sistem i dalje zloupotrebljava za daljnje stvaranje nepovjerenja.

“Razočaravajuće je da se u kontekstu obrazovnog sistema u Bosni i Hercegovini ne uviđa njegova stvarna prednost, jer to je odlično sredstvo za prevazilaženje etničkih podjela i užasa iz prošlosti i osiguranje bolje budućnosti za nove generacije. Umjesto toga, obrazovni sistem se i dalje zloupotrebljava za daljnje stvaranje nepovjerenja. Etnocentrične perspektive i dalje dominiraju udžbenicima istorije i vidimo nove planove da se ide i korak dalje u iskrivljavanju činjenica o ratnim zločinima počinjenim tokom 1990-ih i pojedincima odgovornim za te zločine. Kvalitetno obrazovanje mora uključivati i evropske vrijednosti, uključujući toleranciju”, naveli su iz OHR-a za N1.

Također dodaju da se školski programi trebaju koristiti za promoviranje zajedničkih vrijednosti.

“Imamo primjere u poslijeratnoj Evropi kako se obrazovanje može koristiti ne da bi se njime zatrovalo razmišljanje mladih generacija, nego kako bi se osiguralo da oni odrastaju sa zajedničkim interesima i perspektivama, slobodama i vrijednostima, bez obzira na njihovu etničku ili vjersku pripadnost i uprkos ratovima i zločinima iz prošlosti. Nadležni organi vlasti u Bosni i Hercegovini trebali bi koristiti školske programe za promoviranje zajedničkih vrijednosti, kritičkog mišljenja i višeperspektivnosti, kako bi jačali međusobno razumijevanje i poštovanje”, istakli su.

Mladi ljudi, navode, zaslužuju da znaju šta se dešavalo u BiH od 1992. do 1995.

“Nadležni se trebaju suzdržati od poduzimanja radnji koje doprinose politizaciji i instrumentalizaciji prošlosti i fokusirati se na međusobno razumijevanje i pomirenje. Nastavni planovi i programi istorije čiji je cilj izmišljanje i relativizacija utvrđenih istorijskih činjenica su teret za nove generacije koje zaslužuju da znaju šta se dešavalo u BiH u periodu 1992.-1995. godine. Svi koji smatraju da su dijelovi nastavnih planova i programa u suprotnosti s postojećim zakonskim okvirom trebaju to pitanje pokrenuti pred relevantnim pravosudnim organima”, naveli su iz OHR-a na kraju.

O svemu je reagovala i ranije Američka ambasada u BiH iz koje su naveli kako je neodgovorno politizirati obrazovanje.

Također, potpredsjednik entiteta Republika Srpska (RS) Ćamil Duraković je pozvao Tužilaštvo Bosne i Hercegovine da reaguje na uvođenje nove nastavne jedinice u okviru historije u RS. Reakciju traži i SDA.