Od marta prijave komunalnih problema putem aplikacije
Banjalučani će od početka marta moći prijavljivati komunalne probleme Gradskoj upravi Banjaluke putem mobilne aplikacije, javlja Anadolu Agency (AA).
O tome su danas ugovor u Banjaluci potpisali Igor Radojičić, gradonačelnik Banjaluke, i Bojan Vuković, predsjednik kompanije DVC solutions, koja je gradu donirala aplikaciju “Građanska patrola”.
U pitanju je domaća kompanija, aplikaciju će građani moći instalirati besplatno preko Play Store i App Storea, dok će u Gradskoj upravi biti softver preko kojeg će gradske službe primati prijave građana.
Prema riječima Radojičića, ova aplikacija omogućiće građanima da putem mobilnih telefona sa lica mjesta pošalju fotografije ili prijave neki komunalni problem bilo gdje u gradu, bez obzira na to da li je riječ o oborenom drvetu, nepropisnom parkiranju ili prevrnutom kontejneru.
“Tendencije lokalnih samouprava su uvođenje modernh elektronskih usluga, korišćenje modernih tehnologija i svega što je savremenom građaninu dostupno, računari, mobilni telefoni i druge elektronske naprave. Mnoge usluge na različite načine se danas modernizuju i uvode u domen IT”, rekao je Radojičić.
Današnjim potpisivanjem ugovora o donaciji stvoreni su uslovi za instalaciju softvera u Gradskoj upravi Banjaluke, te obučavanja osoba koje će mu pristupati i dalje distribuirati prijave.
“U pitanju je domaći proizvod i sigurno će unaprijediti sistem komunikacije građana i gradskih servisnih službi”, kazao je Vuković.
Prema njegovim riječima, oko 60.000 evra je razvojna vrijednost ovog projekta.
“Aplikacija je u startu namijenjena za korisnike u inostranstvu, gdje smo je implementirali kod svojih klijenata u nekoliko zemalja u svijetu. Odlučili smo se da našem gradu ovu uslugu ponudimo besplatno kako bi domaći proizvod implementirali na našem tržištu, kako bi naši građani od toga imali koristi”, kazao je Vuković.
Radojičić je dodao da je ovo prva primjena ove aplikacije u BiH.