Zerina Ćosić Vrabac, glavna i odgovorna urednica Informativnog programa O Kanala
Od 25. novembra čak četiri formata Dnevnika, centralno izdanje u 22 sata
“Informativni program O Kanala od 25. novembra činit će čak četiri različita formata Dnevnika, i to radnim danima u 17 sati i 22 sata, te vikendom posebna subotnja i nedjeljna izdanja”, Zerina Ćosić Vrabac, urednica Informativnog programa O Kanala
Javnosti je već poznato da TV1 od 25. novembra mijenja ime u O Kanal, te da osim vizuelnog identiteta slijede i promjene u programskoj shemi. Najznačajnija je svakako promjena koncepta informativnog programa, te termina emitiranja Dnevnika. O novitetima ekskluzivno za čitatelje portala Fokus.ba govori Zerina Ćosić Vrabac, urednica Informativnog programa O Kanala, inače dugogodišnja i višestruko nagrađivana novinarka, urednica, voditeljica i producentica.
„Informativni program O Kanala od 25. novembra činit će čak četiri različita formata Dnevnika, i to radnim danima u 17 sati i 22 sata, te vikendom posebna subotnja i nedjeljna izdanja. U fokusu Dnevnika u 17 sati bit će tri javljanja uživo iz različitih dijelova BiH o različitim temama. Bit ćemo na ulicama, među ljudima, i pričati običnom čovjeku bitne priče. Centralna informativna emisija bit će O Dnevnik, u terminu od 22 sata, gdje ćemo emitovati priloge o temama koje smo obrađivali u javljanjima uživo, te dodati ekskluzivnu priču, priču koju je odabrao naš tim za planiranje“, objašnjava Zerina Ćosić Vrabac.
– Govorite o Dnevnicima radnim danima. Kakav je koncept vikend izdanja O Dnevnika?
„Subotom ćemo pripremati wrap up dnevnik, odnosno dnevnik kojim sumiramo sedmicu. Pored dnevnog izvještaja ponovit ćemo našu najbolju priču i razgovarati sa reporterom koji stoji iza te priče. Nedjeljni dnevnik je dnevnik koji inspiriše. U njemu, pored live javljanja, uvijek ćemo imati pozitivnu priču, ali i gosta koji inspiriše. Naš posao je da na kraju sedmice gledateljima pošaljemo poruku da u BiH postoje pobjednici, odnosno ljudi koji inspirišu.
Kako bismo pričali o nekim temama prvo novinaru treba biti jasno a onda gledatelju, što u većini medija nije slučaj. Često pogledate Dnevnik ili emisiju a da ništa niste zapamtili osim izgleda ili lica voditeljice. E to na O Kanalu ne bi trebalo biti slučaj. Naši reporteri će davati poseban pečat priči. Oni će biti glas i oči građana BiH, a zadatak im je da ispričaju sve strane priče. Neće se promijeniti samo način na koji novinari donose informacije nego će i izgled dnevnika biti potpuno drugačiji“.
– Konkurencija informativnog programa na bh. medijskoj sceni je veoma jaka. Hoće li O Kanal imati snagu da se izbori za svoju poziciju?
„Ekipa O Kanala od 25. novembra pokazat će da se može napraviti Dnevnik koji će biti zanimljiv za sve generacije. Mi smo tu da pričamo priče a ne da prenosimo informacije koje neko želi da prenesemo. Osnovni zadatak cijele ekipe informativnog programa je da teme i događaje donese na način ispričan rječnikom običnog čovjeka s mjesta događaja, aktuelno i uvijek sa fokusom na običnog čovjeka.
Vjerujemo u uspjeh O Dnevnika. Imamo jasan koncept, jake ambicije, ali nadasve mladu i talentovanu uredničko-novinarsku ekipu. Vrijedni, optimistični, puni energije iz dana u dan naši novinari pronalaze ideje za priče. Snalaze se u nevjerovatnim situacijama i često imaju nestandardan pogled na priču i događaje koje nam sve više nameću i iniciraju pojedinci ili glasnogovornici određenih instutucija.
Udruženi sa kolegama iz Superdeska medijske grupacije Oslobođenje spremni su na sve. Kada se udruže studioznost i sitematičnost novinara printanog medija te brzina i lucidnost televizijskog novinara ili novinara s portala taj proizvod ili priča ne može biti loša. Naprotiv, priča je svestranija i kvalitetnija. Koristiti kapacitete svih redakcija je blagodat koja je u novinarstvu rijetka a to je sjajna odluka koju su donijeli čelnici ove medijske grupacije.
– Da li novi koncept Informativnog programa podrazumijeva da će priče iz O Dnevnika prenositi i drugi mediji povezani s O Kanalom?
„Apsolutno, da. Superdesk reporterima O Kanala pruža priliku da svoju priču objave u svim medijima grupacije Oslobođenje (dnevni list, portali i magazin), a to znači da ćemo dopirati do svakog čovjeka u BiH, ali i van granica BiH. Svjesni smo da ima ljudi koji ne gledaju televiziju, a preferiraju printane medije, ili nikako ne prate tradicionalne medije pa informacije primaju putem digitalnih platformi.
Prednosti integrisane redakcije najčešće ćemo koristiti za afirmativne priče, kako bismo potisnuli sumornu svakodnevnicu i građanima BiH pokazali da na našem prostoru ima događaja, institucija ili pojedinaca koji mogu napraviti veliki uspjeh. Samo pozitivne stvari nas mogu gurati naprijed“.