KO JE USMRTIO NIKOLU?
Novi detalji u slučaju Đurović: Korak do istine!
Nezvanično, Stanislav Čađo, odnosno njegova supruga, bili su u posjedu crvenog mercedesa kabrioleta do druge polovine 2011. godine. “Ja sam čula da je tu noć bila trka da su se trkali… i da su vozači igrali ruski rulet ko će prije do kružnog toka”
Javnost je manje ili više informisana o slučaju saobraćajne nesreće od 21.8.2011. u kojoj je život izgubio Nikola Đurović, sin Darka Đurovića iz Banjaluke koji poslije toliko godina i danas, nakon što je zvanično osuđeni Nenad Radinković odležao kaznu, ne odustaje od svoje teze da zvanična verzija priče naprosto nije tačna. S tim u vezi, Đurović je septembra prošle godine podnio novu krivičnu prijavu Tužilaštvu BiH protiv Radinkovića u namjeri da se ponovi krivični postupak i započne nova istraga, a u prijavi između ostalog navodi da su, u podmetanju Nenada Radinkovića kao učesnika u saobraćjnoj nesreći učestvovali tadašnji ministar unutrašnjih poslova Stanislav Čađo, direktor policije RS Darko Ćulum (danas prvi čovjek SIPA-e) i tužioci Snježana Živković i Snježana Petković, piše Infoveza.
Međutim, Tužilaštvo BiH je 2.6.2023. odgovorilo Đuroviću da je predmet 7.10.2022. ustupljen na postupanje Okružnom javnom tužilaštvu u Banjaluci.
Međutim, OJT Banjaluka gotovo punih godinu dana nije preduzelo nikakve mjere i radnje u ovom slučaju, sve do trenutka dok Đurović nije intervenisao putem pisanja zvaničnih dopisa i zahtjeva da mu se saopšti šta je urađeno povodom njegove prijave. Interesantno, u prvom dopisu OJT Banjaluka samo konstatuje da su primili predmet od Tužilaštva BiH i da vrše provjere, bez da su u tom periodu uopšte i pozvali Đurovića na razgovor!
Tek nakon drugog dopisa 24.8. tekuće godine, slučaj se pomjera sa „mrtve tačke“. Naime, u drugom dopisu, koji je u posjedu portala Infoveza, Đurović navodi izjavu advokata Duška Tomića (Radinkovićev branilac), u kojoj Tomić „jasno konstatuje da on i njegov branjenik posjeduju materijalne dokaze o stvarnim počiniocima te saobraćajne nesreće, dok tužilac nikada nije saslušao tog advokata“. U dopisu se navodi i da tužilac nije htio da uzme izjavu od oca Bajčić Anđele i Bajčić Brankice (obje učesnice nesreće) koji je bio prvi na licu mjesta i ima, prema navodima Đurovića, najviše informacija i saznanja ko su stvarni učesnici nesreće i kako je do nje uopšte i došlo.
U posjedu portala Infoveza je i zvanična izjava advokata Duška Tomića, koju u ovom trenutku, a zbog interesa istrage, nismo u mogućnosti da objavimo.
Nije raspisana potjernica za Radinkovićem
S obzirom na to da u zadnjih godinu dana od kada je Darko Đurović predao krivičnu prijavu nije raspisana potjernica za Radinkovićem, 15-og oktobra tekuće godine Đurović je uputio novi dopis OJT Banjaluka u kojem je tražio raspisivanje Interpolove potjernice, kako bi se, prema navodima u dopisu, u što kraćem roku utvrdila njegova krivična odgovornost. U ovom pismenom obraćanju navodi i da je Nenad Radinković učestvovao u septembru mjesecu učestvovao u tuči u Laktašima i navodi da sumnja da postupajući tužilac iz, kako kaže, njemu poznatih razloga, učestvuje u odugovlačenju utvrđivanja krivične odgovornosti Radinkovića.
Nakon svih ovih obraćanja OJT Banjaluka, tužilaštvo napokon počinje sa radom i naređuje od MUP-a Srpske da uzme zvaničnu izjavu od oca poginulog Nikole, što je MUP i učinio 26.10. tekuće godine.
Kompletnu izjavu možete da pročitate ispod.
U izjavi se, između ostalog, navodi i video prilog BN televizije sačinjen 7.9.2021. godine u kojem on (Radinković) izjavljuje da je platio policajcu da sačini snimak u zatvoru u Foči, jer strahuje za sopstveni život. Na tom snimku Radinković izjavljuje saučešće porodici Đurović i da smatra da je vrijeme da porodica i cijela javnost sazna pravu istinu o saobraćajnoj nesreći.
Prema provjerenim saznanjima, odnosno video klipovima u koje su novinari našeg portala imali uvid, Radinković je u posjedu izuzetno kompromitujućih snimaka koje je sam načinio nakon izlaska iz zatvora, a na dva najinteresantnija snimka se mogu vidjeti bivši najviši funkcioner MUP-a Srpske (na prvom) i jedna tužiteljica (na drugom snimku). Nažalost, zbog nedavno izmijenjenog Krivičnog zakona Republike Srpske, naš portal nije u mogućnosti da objavi imena tih ljudi, kao ni sadržaj istih.
Takođe, Infoveza saznaje i da je Darko Đurović iz spornog automobila koji je odgovoran za nesreću nezakonito pribavio prva dva sjedišta, odnosno naslonjače i poslao na vještačenje u Sarajevo. Iz Sarajeva je dobio DNK nalaze ljudi koji su sjedili u automobilu za vrijeme nesreće, ali kako je dokaz pribavio na nezakonit način, oni nisu upotrebljivi na sudu.
“Vozila su odvezena u auto-moto društvo kako bi se dokazi čim prije kontaminirali i uništili”
Darko Đurović za naš portal kaže da ni sud ni tužilaštvo nisu na adekvatan način obezbijedili vozila koja su učestvovala u saobraćajnoj nesreći u kojoj je njegov sin izgubio život.
„Vozila su odvezena u auto-moto društvo kako bi se dokazi čim prije kontaminirali i uništili. To je rađeno kako bi se stvarni vozači i učesnici u nesreći zaštitili. Došao sam do saznanja da je četvrto vozilo koje je učestvovalo u nesreći crveni mercedes kabriolet, koji je glavni krivac saobraćajne nesreće, završio na poligonu u Zalužanima gdje su ga lupali i vježbali na njemu, a na kraju su ga prebacili u Brčko gdje je presovan“, objašnjava Đurović.
Kako nezvanično saznajemo, Stanislav Čađo, odnosno njegova supruga, bili su u posjedu crvenog mercedesa kabrioleta do druge polovine 2011. godine.
Na kraju, vrijedi istaći da će Đurović i Tomić ubrzo održati konferenciju za medije i dio zanimljivih informacija do kojih su došli predstaviti javnosti.
Naš portal je 3.11. ove godine uputio zvaničan dopis OJT Banjaluka, sa pitanjima koliko dugo kod njih stoji krivična prijava Darka Đurovića protiv Nenada Radinkovića, koju im je Tužilaštvo BiH povjerilo na postupanje, zatim dokle se stiglo sa istragom, odnosno da li se ista uopšte provodi, te da li će Tužilaštvo raspisati Interpolovu potjernicu za Radinkovića? Kao po običaju, do dana današnjeg OJT Banjaluka radi ono što najbolje zna – ćuti.
Zapisnik o saslušanju svjedoka
Sastavljen dana 26.10.2023. godine u prostorijama SKP – PU Banjaluka, SKP Odjeljenja za opšti kriminalitet, Odsjeka za krvne i seksualne delikte, a u vezi krivičnog djela „Pomoć učioniocu poslije izvršenog krivičnog djela” iz člana 333 KZ RS, od strane Radinković Nenada.
PRISUTNI:
- POLICIJSKI SLUŽBENIK: Zvjezdana Borojević
- SVJEDOK: Đurović Darko identitet utvrđen na osnovu LK br.
- ZAPISNIČAR: Svijetlana Malić
Donosimo vam detalje saslušanja.
“…Dok sam izlazio iz policijske stanice, i idući kroz hodnik službenih prostorija, čuo sam kako policajci između sebe govore “Stanislav Čađo izazvao saobraćajni udes”. Te godine Stanislav Čađo je bio ministar MUP RS. Da bi sljedećeg dana, saznao da je Stanislav Čađo prebačen na Vojno medicinsku akademiju na “Odjel za nepoznata lica” da ga je tamo prebacio Škrbić, i to helikopterom”.
“Po svim podacima do kojih sam došao, mogu da izjavim da se saobraćajna nezgoda nije desila onako kako je prikazana javnosti i sa skice lica mjesta je vidljivo da postoje tri traga na asfaltnoj podlozi, što nisu mogla načiniti dva vozila iz pravca Laktaša nego je učestvovalo i četvrto vozilo, koje je bilo crvene boje i koje je ostavilo trag na „Škodi fabiji…”
“Ja sumnjam da je crveno vozilo bilo marke „Mercedes“ kabriolet, koje sam za lično vidio dva dana prije saobraćajne nesreće u blizini Krajina Petrola u bilizini Borčevog stadiona, da je istim upravljao Stanisav Čađo, po mojim informacijama taj auto više nije u zvaničnim evidencijama”.
“Saobraćajka se dogodila tako što ću se pozvati na riječi tužiteljice S. P. koje je izjavila meni i mojoj bivšoj supruzi u prostorijama OJT Banja Luka, kada nas je pozvala i rekla sad pričam kao građanka, ja sam čula da je tu noć bila trka da su se trkali od hotela „San“ gdje je bila svadba … i da su vozači igrali ruski rulet ko će prije do kružnog toka”.
“Tada je rekla da su u česnici bili Stanisav Čađo i vozač vrha vlasti.”
“…Audi se zabio svom silinom u vozilo mog sina marke “Fiat tipo” sa naletnom brzinom od 195 do 200 km/h kako se može vidjeti po deformacijama vozila, a ne kako je opisano u vještačenju Mirka Cvitanovića iz Zenice, koji je naveo brzinu od 116 km/h. Na tom mjestu je dozvoljena brzina 60 km/h, i tu ima radar koji je to morao zabilježiti, ali su svi podaci obrisani.”
“Odbacivši Audi ispred sebe, Čađo u tom momentu prolazi sa mercedesom, diže pješaka u vazduh koji je bio prešao dvije trećine pješačkog prelaza, prelazi preko razdjeljnog ostrva naskače na Škodu Fabiju, gdje na blatobranu koji je policija skinula vidljiva je crvena boja, koja je bila vidljiva i po štoku i po lijevim vratima i po kvaki, a ključni dokaz da je bilo četvrto vozilo je ta crvena boja na autu marke Škoda fabia koje je sive boje”.
“Poslije završetka suđenja, Nenad Radinković je uhapšen u Francuskoj u švercu oružja, gdje je bio osuđen na 8 godina zatvora, ali da je u dogovoru sa Francuskim vlastima, skinuta mu kazna na 4 godine koje je odležao tamo i zatim se vratio u BiH. U momentu kada je skinut sa aviona u Briselu, na moje insistiranje u ekstradicionom pritvor ga je posjetila amasadorica BiH i da joj je rekao da se saobraćajka nije dogodila onako kako je prezentovano od strane policije. Amasadorka se zvala Biljana, ne sjećam se prezimena, to je bilo prije 2-3 godine, gdje ju je kontaktirala i BN televizija koja je dala izjavu povodom tog razgova sa Radinkovićem. Radinković je prihvatio odgovornost za saobraćajnu nesreću i lažno svjedočio, za šta je ostvario materijlnu korist. I ja ga sad svrstavam na stranu saučesnika u ubistvu moga sina”.