Novalić: MMF nije rekao da nove tranše kredita neće biti
Međunarodni monetarni fond (MMF) nigdje nije rekao da nove tranše kredita neće biti. Međunarodne finansijske institucije su svjesne složene političke situacije u našoj državi i često nam izlaze u susret. Zato sudbna nove tranše još uvijek nije zapečaćena. No, čak i ako se dogodi najgore i MMF odustane od aranžmana, novca neće nestati, rekao je u intervjuu za magazin “Start” federalni premijer Fadil Novalić.
Kaže da isplata socijalnih davanja ni na koji način ne ovisi o stranim kreditorima i osigurana je kroz budžetska sredstva. Ne moraju, dakle, strepiti ni penzioneri, ni ljekari, ni učitelji, ni drugi budžetski korisnici, dodao je Novalić
Premijer kaže da su kreditna sredstva namijenjena isključivo u razvojne svrhe – za izgradnju infrastrukture i poticanje novog zapošljavanja.
– Ni gradnja, ni otvaranje novih radnih mjesta neće stati bez MMF-a, samo bismo mogli očekivati značajno usporavanje u ove dvije oblasti. Osim toga, nije sve u parama. Ono što je mojoj vladi i meni posebno bitno, možda i bitnije od novca , jeste stručna pomoć koju nam pruža MMF. Reforme koje provodimo ne bi bile ovoliko kvalitetne bez savjeta i podrške međunarodnih eksperata. Meni lično više od novca nedostajao bi upravo ovaj dio aranžmana sa MMF-om – kazao je Novalić.
Smatra i da će odluka parlamenta BiH o neusvajanju akciza sigurno usporiti izgradnju autocesta. Akcize su, po njegovim riječima, najsigurniji i najlakši model razvijanja infrastrukture.
– Kad pogledate države u našem okruženju vidjet ćete da su sve one upravo zahvaljujući akcizama postigle najveći napredak na tom polju. Nije to, naravno, jedini model. U ovom trenutku u pripremi su dva zakona: zakon o koncesijama i zakon o javno-privatnom partnerstvu. Kroz ova dva zakona mi ćemo omogućiti dovođenje velikih kompanija koje bi izgradile određene dionice autoceste. Federacija bi određivala koja dionica da se gradi, velike kompanije bi izgradile taj dio i naplaćivale korištenje autoceste određen broj godina dok ne bi vratile uložena sredstva i nakon toga bi te dionice predale u vlasništvo Federacije. Nažalost, naše ceste nisu dovoljno frekventne pa ne možemo garantovati da će postojati interes za takav način njihove izgradnje. Zato su akcize najbolje rješenje i ja se nadam da ćemo u skoroj budućnosti uspjeti da uvjerimo parlamentarce u neophodnost njihovog usvajanja – rekao je, između ostalog, premijer FBiH u intervjuu za “Start”.