Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Novalić i Lasić u Mostaru: Bez akciza nemamo drugog rješenja

novalic_lasic_mostar_

U sklopu 20. Sajma gospodarstva Mostar 2017. danas je u organizaciji Federalnog ministarstva prometa i komunikacija održana konferencija “Suvremeni transportni i komunikacijski sustavi”, u okviru koje je predstavljena južna trasa Koridora 5C , javlja Anadolu Agency (AA).

Konferenciju je svečano otvorio premijer Federacije BiH Fadil Novalić koji je kazao kako je izgradnja Koridora 5C od iznimno velikog značaja za integraciju u Europu i okruženje.

“Ne gledamo mi na komunikacije kao branšu koja nam je potrebna ili u kojoj smo siromašni putevima i komunikacijom, nego gledamo kao potencijal za razvoj našeg društva. Jasno je da kad razvijate jednu granu, kad je ona sa strane države pogotovu razvijena, a komunikacije su i željeznice i telekomi i putne komunikacije isključivo državni posao. Jasno da to blagotvorno djeluje na ekonomski rast i jasno nam je da to pomjera granice rasta bruto proizvoda. Mi imamo organski kad gledamo 3,2, međutim postoji proračun da izgradnja autoceste omogućila da akciza daje još 2,4. To bi se već primjetilo, 5,5- 5,6 posto ekonomskog rasta u BiH što bi bilo vidljivo i običnim građanima. Zato smatram da je ovo vrlo važna oblast za BiH i da je važno da čujemo glas stručnjaka”, kazao je Novalić.

Stoga je u izjavi za novinare izrazio nezadovoljstvo činjenicom što na današnjoj sjednici Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH nije usvojeno da novi zakon o akcizama ide u hitnu parlamentarnu proceduru.

“To je odluka Parlamenta. Mi smo učinili sve da ukažemo građanima i sa stručnim ljudima i sa političkim strankama da je akciza bitna. Prije nego što sam imenovan sam objasnio, kad sam pogledao bilance, da je prva akciza iscrpljena sve do 2019. godine. Zato ovako slabo gradimo. Ona je što bi narod rekao ‘pojedena’. Bila nam je potrebna druga akciza, zato što otprilike 25 do 30 centi imamo niže gorivo nego periferija. Periferija ubrzano gradi ceste, čak i Kosovo, Srbija, a Hrvatska je izgradila, dakle ubrzano upravo zahvaljujući skupljim gorivima. Mi smo propustili da već to radimo, ali nije problem ni u ovom vremenu, što smo izgubili dvije godine zbog nepostojanje akcize, jer akciza je dugoročni izvor našeg financiranja autoputa za sljedećih 20 godina. Tako da je samo problem veza između akciza i pisma namjere aranžmana MMF-a, ovoga momenta. Ne bi nama bio problem da se ona usvoji tri ili četiri mjeseca u redovnoj proceduri, a koliko čujem suspendiran je hitni postupak”, kazao je Novalić u Mostaru.

Informacija o tome da nisu usvojene akcize razočarala je i federalnog ministara prometa i komunikacija Denisa Lasića.

“Zakon o akcizama je nama bio itekako bitan, ali šta je tu je. Mi ćemo nastaviti ovo sad što imamo i nadamo se da će to u dogledno vrijeme biti usvojeno, jer bez toga nemamo drugo rješenje”, kazao je ministar Lasić.

U pripremi konferencije “Suvremeni transportni i komunikacijski sustavi”, u okviru koje je predstavljena južna trasa Koridora 5C, kako ističe Lasić, dogovoreno je zajedno sa premijerom Novalićem također i financiranje kompletne dionice od Svilaja do Odžaka pa na jugu sve do Počitelja i Bijače.

“Međutim, sad nam je neusvajanje akcize donekle to poremetilo, iako mi tu imamo dosta dionica na koje smo se odlučili za neke druge načina finaciranja, tako da idemo raditi ono što imamo. Uvjeren sam da će u dogledno vrijeme i taj zakon o akcizama biti operativan što će nam itekako dati zraka i za daljnju izgradnju, ne samo Koridora 5C, nego i za ovaj veliki projekat modernizacije magistralnih cesta u okviru cesta Federacije BiH, gdje je riječ o 180 milijuna eura”, kazao je Lasić.