Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Nakon pisanja Fokusa

Nisu išli dalje u kriminal: Poništena odluka za dionicu autoputa kod Žepča!

Foto: Autoceste FBiH
Ilustracija

Nakon što je Fokus otkrio ovaj slučaj odlučili su obustaviti odluku kojom su, na osnovu zamjene ponuda, izabrali konzorcij za posao nadzora na dionici

Javno preduzeće Autoceste FBiH, kako saznaje Fokus, poništile su sumnjivu odluku o izbora konzorcija za nadzor nad izvođenjem radova na dionici Ozimice-Poprikuše nadomak Žepča, čija gradnja je u pripremi.

Ovaj potez se desio nakon pisanja Fokusa, kao i dolaska istražitelja EU u Autoceste FBiH zbog kriminalnih aktivnosti koje su dovele do odluke o izboru najboljeg ponuđača za posao nadzora.

Koga su izabrali za posao

Kako smo objavili, firma Trasa d.o.o. Sarajevo, koja je vršila pripreme ponude za italijansku kompaniju Technital S.P.A, detaljno je u svom aktu opisala koruptivne radnje odnosno zamjenu finansijske ponude u prostorijama Autocesta FBiH kako bi se izabrao konzorcij Technital, Italija – Botek, Turska.

-Nakon finaliziranja sadržaja ponude dostavljene od Technitala S.P.A. ona je sastavljena i zapakovana u prostorijama firme Trasa i predata je 14. aprila na protokol JP „Autoceste FBiH“, u uredu u Sarajevu. Nakon saznanja da je pri konačnoj evaluaciji ponuda utvrđena aritmetička greška u izračunu izvorne finansijske ponude od 582.373 eura, to smo provjerili s obzirom da smo mi bili posljednja instanca koja je imala uvid u ponudu te smo utvrdili da aritmetička greška ne postoji – naveli su iz Trase u svojoj prijavi.

Fokus je u prethodnom tekstu objavio i akt direktora Autocesta FBiH Denisa Lasića u kojem obavještava da je za posao nadzora nad izgradnjom dionice Ozimice – Poprikuše, praktično „za dlaku“ odnosno za 0,45 bodova, izabran konzorcij Technital, Italija – Botek, Turska.

U samom aktu Lasića vidljivo je kako se to desilo. Naime, Technital je imao prvobitnu ponudu od 4,6 miliona, koja je smanjena nakon „prijave greške“ na oko 4 miliona eura. Do tog momenta prvorangiran je bio konzorcij koji se sastoji od jedne turske i jedne bh. firme i to UBM – Uluslararasi Birlesmis Musavirler Musavidik Hizmetleri A. S. – Društvo za projektovanje i građenje PPF Sarajevo s finansijskom ponudom od 3,7 miliona eura.

Akt o poništenju odluke

Dakle, ponuda ovog konzorcija bila je skoro za milion eura povoljnija od prvobitne ponude italijansko-turskog konzorcija.

Budući da je konzorcij Technital, Italija – Botek, Turska imao nešto bolju ocjenu kod tehničkih karakteristika, zamjena ponude odnosno umanjenje za 582.373 eura bilo je dovoljno da u fotofinišu za 0,45 bodova bude ispred spomenutog konzorcija. Lasić je konstatirao da je u konačnici izabran konzorcij Technital – Botek.

– S obzirom na utvrđeno i osnovanu sumnju da je došlo do zamjene finansijske ponude u prostorijama Autocesta FBiH i iz bojazni da ne želimo biti učesnici u ovoj kriminalnoj radnji, angažovali smo advokata i podnijeli svu dokumentaciju koja je pratila izradu ponude. Slučaj je prijavljen i finansijeru, Evropskoj investicijskoj banci – naveli su iz tada firme Trasa d.o.o. Sarajevo u svojoj prijavi.

Predmet u Tužilaštvu ZDK

Inače, ova prijava je podnesena i tužilaštvima u Sarajevu i Zenici, SIPA-i te pojedinim ambasadama u Sarajevu.

Fokusu je iz Tužilaštva Zeničko-dobojskog kantona potvrđena informacija da su na osnovu ovih informacija formirali predmet pod brojem T04 0 KTAK 0058653 24. Iz SIPA-e su za Fokus potvrdili da su, nakon analize sadržaja zaprimljene prijave, ovaj spis dostavili Federalnom ministarstvu unutrašnjih poslova na daljnje postupanje.

Inače, planirano je da ovu trasu finansira Evropska investicijska banka (EIB). Da se radi o sumnjivim aktivnsotima u režiji pojedinaca u i oko Javnog preduzeća Autocesta FBIH govori i činjenica da je procedura za izbor nadzora nad izvođenjem radova počela prije 28 mjeseci!