Neka struka odluči o dionici koridora Sarajevo – Beograd
Ministar prometa i veza bh. entiteta Republike Srpske Neđo Trninić i federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić danas su sastali u Mostaru na Međunarodnom sajmu gospodarstva, gdje su razgovarali o prometnim komunikacijama u ova dva entiteta i strateški značajnoj dionici koridora koji će povezivati Sarajevo i Beograd, javlja Anadolu Agency (AA).
“Ovu sjednicu smo dogovorili na zajedničkoj sjednici vlada Federacije i RS-a u Banjaluci prije 20- ak dana”, kazao je Lasić navodeći kako je današnji sastanak u Mostaru nastavak “načetih tema među kojima su prije svega cestovne i željezničke infrastrukture”.
On je rekao da su tema današnjih razgovora bili svi prometni korodori koji su bitni kao spojne točke između FBiH i RS-a, kako ne bi bilo problema u daljnjem radu.
“Ovo što se u novije vrijeme spominje koridor Sarajevo – Beograd, gdje smo na neki način mi implementatori projekta, kako Federacija tako i RS, odnosno Autoceste i Autoputevi. Treba tu struka da kaže zadnju riječ, da se izabere najpovoljnija trasa. Trasa koja će zadovoljiti oba entiteta u BiH”, kazao je ministar Lasić.
Naglasio je da se znaju neke spojne točke, dakle Sarajevo, odnosno granica s Republikom Srbijom u Vardištu, te naglasio da će ipak struka odrediti najpovoljniju dionicu.
“Ne želimo se mješati i ne želimo da tu politika posebno utječe, neka struka kaže svoju zadnju riječ”, kazao je Lasić.
Da struka treba odlučiti složio se i ministar prometa i veza RS-a Neđo Trninić naglašavajući da su Sarajevo i Beograd vrlo značajni centri u jugoistočnoj Europi i da je njihovo povezivanje značajno u ljudskom, privrednom, političkom i svakom drugom smislu.
“Takva veza je svakako potrebna. Počesto se ovdje unosi zabuna, koji je to pravac, jer postoji ne više prijedloga nego više varijanti, a sve do jedna je varijanta neovisna jedna o drugoj. Mi trenutno pričamo o najčešće aktualnoj vezi. Veza je Sarajeva – Vardišta, kako bi to bio koridor između 5C u BiH i Koridora 10 u Srbiji i tu imamo dvije varijante. RS je u svojim strateškim dokumentima predvidjela pravac da to ide na Pale preko Sokoca, Rogatica, Višegrad i Vardište, dok Federacija smatra da bi trebala ići varijanta Mesići – Goražde i opet na Vardište. Jedna i druga varijanta su prihvatljive”, kazao je ministar Trninić.
Kako je naglasio, pri kraju je izrada studijske dokumentacije, angažovani su konsultanti koji će reći svoje mišljenje, a nakon toga će se opet analizirati i poslati prijedlog vladama Federacije i RS-a koje će na koncu donijeti konačnu odluku koji je to prioritetni pravac od dva navedena.
“Iskren da budem, za oba sam pravca. Osim te veze između Koridora 5C i Koridora 10, u opciji je i drugi projekta a to je da ide preko Tutle i Zvornika veza sa Srbijom, kao veza između Koridora 5C do Vukosavlja, Brčkog, Bijeljine i granice sa Srbijom. To nisu tri varijante jednog projekta, nego su to tri projekta i to tako treba posmatrati i ja se nadam iskreno da će u nekom periodu sva tri projekta biti realizovana”, zaključio je ministar Trninić.