DIREKTOR HITNE POMOĆI
Nedostajuću edukaciju Ademu Zalihiću platila njegova zdravstvena ustanova

Adem Zalihić na poziciju direktora Hitne pomoći KS imenovan je 2018. Prošle godine završava obuku iz zdravstvenog menadžmenta, koju je po zakonu već trebao imati, i plaća je novcem Ustanove
Adem Zalihić za v.d. direktora JU Zavod za hitnu medicinsku pomoć Kantona Sarajevo imenovan je u februaru 2018. godine, nakon što je dotadašnja direktorica Sena Softić-Taljanović podnijela zahtjev za penzionisanje.
Nakon konkursa i “probnog perioda” Zalihić je u maju 2018. imenovan za direktora ustanove.
Iako u trenutku imenovanja nije imao potrebne zakonom tražene certfikate (edukaciju iz zdravstvenog menadžmenta), UO ga je jednoglasno predložio (predsjednica UO tada je bila Aida Đozo), a Ministarstvo zdravstva KS prihvatilo taj prijedlog.
U 2019. na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu završava zdravstveni menadžment, i plaća ga sredstvima Hitne pomoći.
Srednji nivo plaćen je 1.800 KM, napredni 2.300.
– Da, tačno je da je tu stavku platila Hitna pomoć jer je to bila uobičajena praksa u našoj ustanovi. I prethodnim rukovodiocima i nekim drugim uposlenicima plaćana je takva obuka – kaže Zalihić za Žurnal.

Adem Zalihić
O IMENOVANJU U SKUPŠTINI
Konkurs za izbor direktora Hitne pomoći objavljen je u aprilu 2018. U njemu se, pored ostalih uvjeta, navodi i da budući direktor mora imati znanje o zdravstvenom menadžmentu, koje se dokazuje certifikatom, i to tri nivoa edukacije
U trenutku imenovanja Zalihić ima tek prvi nivo edukacije. Za v.d. je imenovan 1. februara, a Federalno ministarstvo zdravstva certifikat mu je izdalo 28. februara (osnovni nivo). Nastavak edukacije i certifikat koji je do tada već morao imati, Zalihić novcem Hitne pomoći plaća godinu dana kasnije, u februaru 2019.
Imenovanje Adema Zalihića već je problematizovano u Skupštini Kantona Sarajevo prošle godine. I to upravo zbog neposjedovanja certifikata iz zdravstvenog menadžmenta.
U odgovoru Hitne pomoći na zastupničko pitanje Samira Suljevića (SDP), kao opravdanje za to što direktor nema potrebnu edukaciju, navedeno je kako je još 2016. godine izmijenjen Statut Hitne pomoći, u kojem je precizirano da direktor ima rok od 24 mjeseca nakon izbora na tu poziciju da stekne potrebne cetrtifikate.
Pitanje je Hitnoj pomoći iz Skupštine proslijedilo Ministarstvo zdravstva KS, i samo navodeći da su tri stepena edukacije obavezna. Traže od Hitne pomoći:
– Da se dostavi kopija certifikata kojom gosp. Zalihić Adem dokazuje obavljenu edukaciju iz zdravstvenog menadžmenta i to sva tri nivoa edukacije u skladu sa propisima o kontinuiranoj zdravstvenoj edukaciji…
Ministarstvo tu dokumentaciju nema.
Iz Hitne pomoći odgovaraju, dakle, da je 2016. Statut ustanove izmijenjen i da je Zalihić i bez certifikata mogao biti imenovan:
– Kandidat koji bude izabran na poziciju direktora Zavoda a koji je znanje o zdravstvenom menadžmentu u konkursnoj proceduri dokazivao certifikatom o obavljenoj edukaciji osnovnog nivoa, obavezan je u roku od 24 mjeseca steći znanje iz zdravstvenog menadžmenta napredni nivo.
Upravni odbor je u skladu sa Statutom Zavoda, kao temeljnim aktom kojim se reguliše rad Zavoda, imenovao direktora Zalihića i u svojoj odluci mu naložio da ispuni svoju obavezu.
Upravni odbor a zatim i svi nadležni zanemarili su činjenicu da je kandidat za direktora do tada već morao imati certifikat.
Jer je 2017. godine federalni ministar zdravstva donio Pravilnik o uvjetima u pogledu vrste završenog fakulteta zdravstvenog usmjerenja koje moraju ispuniti osobe koje konkurišu za direktora zdravstvene ustanove.
U tom pravilniku je precizirano da zatečeni direktori zdravstvenih ustanova imaju 24 mjeseca da steknu znanje iz naprednog menadžmenta i dokažu to certifikatom. Dakle, oni koji su u tom trenuku već na rukovodećim pozicijama. Što Adem Zalihić 2017. nije. I što je vjerovatno i razlog da se već zatečenim direktorima ta obuka i plaća.
U članu 2. Pravilnika jasno je navedeno da novi direktori zdravstvenih ustanova moraju imati tri stepena zdravstvenog menadžmenta:
– Mislim da je tu došlo do neke zabune sa datumima. Ja sam došao a bivša uprava još uvijek nije bila uskladila interne dokumente sa tim pravilnikom, pa je vjerovatno u tome razlog što se nije postupalo po njemu. Kao direktor sam naložio da se to obavezno učini – pojašnjava Zalihić.
Pravilnik je na snazi od oktobra 2017. i njime prestaju važiti prethodni pravilnici koji su regulisali ovo pitanje. Ali o tome prilikom imenovanja direktora nisu vodili ni UO, Ministarstvo kao ni Skupština KS, koji su ovo imenovanje proveli, i čija je to bila zakonska odgovornost.