zenica
Ne brinite: U Vranduku je haos, ali je zato alternativa – još gora
Zatekli smo loše stanje puteva, koji predstavljaju izazov i za najiskusnije vozače
Tunel u Vranduku kod Zenice, čija je rekonstrukcija počela u novembru prošle godine, uzrokovao je totalni saobraćajni kolaps na najfrekventnijem putu u Federaciji BiH M-17, milionske gubitke za privredu, brojne probleme po vozače i distributere.
Osim što se ispred tunela formiraju kilometarske kolone, koje su iz dana u dan sve veće zbog sezone godišnjih odmora, haos je i na alternativnim putevima, koji se predlažu ukoliko vozači žele izbjeći zastoje u Vranduku.
Ekipa “Dnevnog avaza” jučer se provozala obilaznicom iz pravca Zenice, i to Tetovom, Banlozima, Jelinom, Vrandukom, pa sve do Nemile, odakle se vozači ponovo mogu uključiti na put M-17 i tako izbjeći trenutno omraženi tunel u BiH.
Zatekli su loše stanje puteva, koji predstavljaju izazov i za najiskusnije vozače. Cjelokupna vožnja ovom dionicom podsjeća na reli vožnje. Ukoliko ne izbjegavate ogromne rupe na obje saobraćajnice, onda je pred vama izazov da se na jednoj mimoiđete s kamionom koji vam ide ususret.
Taman kad pomislite da je najgore prošlo, pred vama je dio “puta”, kojeg, zapravo, i nema. Apsurdno je i to što je duž cijele obilaznice u toku sanacija loše putne infrastrukture, zbog čega, baš kao i ispred tunela, dolazi do zastoja i obustave saobraćaja.
Zabrinjava i činjenica da Banlozima, Vrandukom, Nemilom… dnevno prođu stotine automobila, autobusi, kamioni, šleperi, zbog čega su u opasnosti brojni mještani, posebno djeca.
I, na kraju obilaznice, poseban doživljaj predstavlja vožnja kroz Nemilu, gdje vozači stječu dojam da su u Sahari. Tamo, također, tek ponegdje postoji jedna saobraćajnica, a ostali dio je makadam.
Vozači koji koriste dionicu, ali i mještani naselja kroz koja se obilazi tunel, ogorčeni su na “Ceste Federacije”, koje su, smatraju, prvobitno trebale pripremiti puteve, a onda ih koristiti za potrebe zaobilaznice.
Dok nervozni vozači po tri sata čekaju u koloni ispred tunela maštajući o zelenom svjetlu na improviziranom semaforu, drugi trljaju ruke zarađujući.
Tako su jučer zatekli nekolicinu Roma koji, dok vozači satima stoje u koloni, nude usluge pranja vjetrobranskih stakala na automobilima, za šta im vozači uredno plate. Osim pranja stakala, u koloni se prodaju i satovi, sunčane naočale, parfemi…
Iz “Cesta FBiH” najavili su da će tek početkom jula biti saniran alternativni put, koji će rasteretiti kretanje kroz tunel, nakon čega će saobraćaj biti u potpunosti preusmjeren na ovu cestu, dok će se teretna vozila naizmjenično puštati jednom trakom kroz tunel.
– Na ovaj način će se smanjiti interval čekanja i ubrzati promet kroz tunel. Prema dinamici radova, osnovna rekonstrukcija tunela trebala bi se završiti do sredine oktobra, nakon čega će se promet pustiti u oba smjera kroz tunel, a samo u noćnim satima vršit će se obustave zbog montaže opreme u tunelu – kažu iz “Cesta Federacije”.