Koridor Vc: Ako se ne riješe problemi novac ide susjedima
“Ako odlučite da putujete u Bosnu i Hercegovinu morate se naoružati strpljenjem za satima dugu vožnju uskim i opasnim kolovozima punim rupa, kroz stare, mračne tunele u kojima kaplje voda”, piše bečki list Standard i kaže da je svaki kilometar autoputa spas za putnike.
Međutim, napominje da je od 350 kilometara ukupne dužine autoputa koliko treba da se izgradi u BiH, do sada izgrađeno svega 70 kilometara na relaciji Zenica-Sarajevo, prenosi Deutsche Welle.
Novac za bh. autoput odlazi u susjedne zemlje?
“Kao dio panevropskog saobraćajnog koridora, već duže vrijeme se teži da se izgradi autoput u BiH. Evropska banka za obnovu i razvoj (ERDB) daje kredite za to jer je ubjeđenja da je to preduslov da investitori uopšte nađu interes da ulažu u ovu zemlju veoma oslabljene privrede. No, mogao bi se steći utisak da je bh političarima svejedno da li će doći do pozitivnog razvoja. Ali, ne. Nije im svejedno. Zbog protivljenja Republike Srpske predsjedavajući Vijeća minsitara Denis Zvizdić nije mogao da na nedavno održanoj Konferenciji o Zapadnom Balaknu u Trstu potpiše sporazum o Transportnoj uniji – bez obzira što su sve druge zemlje regiona to učinile.
Zvizdić je u tom smislu dobio ljutito pismo od evropskog komesara Johannesa Hahna.
Iz perspektive EU ovo je veoma obeshrabrujuće s obzirom da je BiH imala vremena od februara da postigne dogovor na unutrašnjem planu, smatra Hahn.
On je ukazao na četiri projekta u kojima je i EU htjela da učestvuje sa 46 miliona eura. Projektima bi se obezbijedila radna mjesta i poboljšao život građana. On je zaprijetio i da će novac preumjeriti na drugu stranu.
“Ako do septembra ne dođu do rješenja problema, onda će morati da razumiju da bismo mi morali da izvršimo preraspodjelu sredstava u susjednim zemljama”, kazao je Hahn.
Evropski komesar je ukazao i na to da isplata tranši kredita zavisi i od donošenje Zakona o akcizama. Usvajanje zakona je propalo jer nije bilo saglasnosti između političkih partija.
Pierre Heilbronn, potpredsjednik Evropske banke za obnovu i razvoj je u razgovoru za Standard kazao da su projekti izgradnje puteva i krediti za Bosnu i Hercegovinu povezani.
Ako se ne ispune odgovarajući preduslovi, krediti u visini preko 250 miliona eura namijenjenih izgradnji koridora ne mogu biti isplaćeni.
Heilbronn ipak smatra da bi se zakon mogao usvojiti do septembra i da su naredne nedjelje odlučujuće. A ako do usvajanja zakona ipak ne dođe, za Vijeće ministara BiH će biti sve teže da onda nađu kreditore kako bi se završio planirani koridor.
“Naredne sedmice će biti sigurno žestoke”, kaže Heilbronn upozoravajući na neophodnu hitnost u ovoj situaciji.
On kaže da se radi i o tome da se na potencijalne investitore ostavi potizivna slika zemlje. A za EBRD je posebno važno da se ubuduće podrže investicije u privatnom sektoru.
“Mi nismo samo banka, mi mislimo da su reforme centralna stvar kako bi se podstakao razvoj”, kazao je Heilbronn za Standard.