Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Na sarajevskom aerodromu testiranje “antifog sistema” za rasturanje magle

sarajevski aerodrom (4)

Međunarodni aerodrom Sarajevo testirao je protekle zime “antifog sistem” za rasturanje tzv. pothlađene magle tečnim propanom. U prvoj sezoni testiranja, sistem se pokazao uspješnim za rješavanje problema. Pothlađena magla u zimskim mjesecima predstavlja najveći problem za redovno funkcioniranje avioprometa na aerodromu Sarajevo – kazala je Feni glasnogovornica Međunarodnog aerodroma Sarajevo Sanja Bagarić-Arnaut.

Dodala je da su u januaru, specijalni uređaji s difuzorima bili postavljeni na više lokacija na zračnoj strani aerodroma te dva mobilna difuzora na vozilu.

– Ispuštanjem za okoliš neškodljivog kemijskog reagensa tečnog propana, magla se na ovaj način pretvara u ledene čestice, odnosno snježne kristale koji zatim u vidu oborina padaju na zemlju – kazala je Bagarić- Arnaut.

Naglasila je da se “sistem pokazao uspješnim, a to se manifestiralo povećanjem vidljvosti, prelaskom pothlađene magle u inje”.

– Iako je riječ o skupom sistemu rezultati izvedenog testiranja pokazali su da investiranje u ovaj sistem može biti potpuno opravdano i višestruko korisno. Stoga je Aerodrom Sarajevo odlučio da nastavi s testiranjem ovog sistema da bi uz već postojeći Sistem za instrumentalno slijetanje (tzv. ILS sistem) još više poboljšao uvjete za uspješno slijetanje i polijetanje zrakopolova s Aerodroma Sarajevo – kazala je.

Podsjetila je da je riječ o sistemu koji je uspješno testiran još za vrijeme Zimskih olimpijskih igara 1984. ne samo na Međunarodnom aerodromu Sarajevo već i na skijaškim stazama, kada je magla u nekoliko navrata prijetila da prekine natjecanje.

– Ovaj sistem može se efikasno primijeniti u određenim uvjetima kao što su vanjska temperatura ispod 0° C ali do nekih -7-8° C – napomenula je.

S Međunarodnog aerodroma Sarajevo naglašavaju da ovaj aerodrom nije jedini koji zbog magli ili određenih vremenskih neprilika, poput jakog vjetra i slično, ima određeni broj otkazanih letova tokom godine. Primjera radi, prošle zime i aerodrom u Dubaiju je imao stotine otkazanih letova zbog magle.

Krajem godine trebalo bi da počne rekonstrukcija sarajevskog aerodroma, kako je i ranije najavljivano. Projekt je vrijedan 38 milona KM. Rok radova prema sadašnjim planovima trebao bi trajati oko 18 mjeseci.

U ovom trenutku oko 20 aviokompanija, uključujući i sezonske i čarter-letove, povezuju Sarajevo s otprilike isto toliko destinacija. Sa sarajevskog aerodroma letovi su uspostavljeni ka: Zagrebu, Beču, Istanbulu, Štokholmu, Minhenu, Šarži, Dubaiju, Kelnu, Cirihu, Beogradu, Ljubljani, Budimpešti, Oslu, Charleroiju, Antaliji, Kopenhagenu, a odatle ka bilo kojem kraju svijeta.

Sa sarajevskog aerodroma aviokompanija Qatar Airwaysa s letovima bi trebala početi 31. oktobra. Letovi se trebaju obavljati četiri puta sedmično: utorkom, srijedom, petkom i nedjeljom, najavljeno je iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo.