Potvrđeno pisanje Fokusa
MUPRS ponovo dodijelio milionski posao Porsche Leasingu
MUPRS ponovo dodijelio milionski posao Porsche Leasingu
Baš kao što smo i pretpostavili prije dva mjeseca, kada je Ministarstvo unutrašnjih poslova RS raspisalo drugi po redu u ovoj godini tender za nabavku automobila putem operativnog leasinga, posao je dobio “Porsche Leasing” d.o.o. Sarajevo.
Istini za volju, ovaj put u konzorciju sa banjalučkom firmom “Autokomerc V.S.”.
Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača ministar Siniša Karan potpisao je 5. septembra, a prije dva dana objavljena je na internet stranici Ministarstva. Na Portalu javnih nabavki još nije dostupna odluka o dodjeli ugovora, tako da nemamo uvid u to da li je ova ponuda bila i jedina koja je dostavljena i je li održana e-aukcija. Bilo kako bilo, komisija je odlučila da je ponuda prihvatljiva i najpovoljnija.
Ono što je poznato je da će MUPRS za četvorogodišnji najam 50 automobila platiti 2.899.608 maraka bez uračunatog PDV-a ili 3.392.537 KM sa ovim porezom. Zanimljivo je i da je Konzorcij “Porsche Leasing” i “Autokomerc V.S.” u ovoj milionskoj nabavci ponudio tek za oko 2.200 maraka nižu ponudu od procijenjene vrijednosti, što može upućivati na to da su bili sigurni u “pobjedu”.
Podsjećanja radi, MUPRS krajem jula raspisao je tender za nabavku 50 vozila putem operativnog leasinga na period od četiri godine. Automobili trebaju biti bijele boje, sa petoro vrata, dizel motorom minimalne snage 85 kW – 115 KC, zapreminom motora od 1950 do 2000 ccm, manuelnim mjenjačem sa šest brzina, rezervnim točkom, disk kočnicama. Zatim, električnim podizačima prednjih i zadnjih prozora, osvijetljenim prtljažnikom zapremine minimalno 600 litara, zadnjim parking senzorima, prednjim i zadnjim LED svjetlima, te svjetlima za maglu, automatskom klimom… Osim toga, tražena su tekstilna sjedišta, smart link, pomoć pri kretanju u brdu i parking kočnica, a međuosovinski razmak treba biti 2650 do 2670 milimetara.
Također, zahtijevana je garancija za cijeli period važenja leasinga, odnosno, 48 mjeseci ili 140.000 pređenih kilometara. Ponuđač je bio dužan dostaviti i izjavu kojom garantuje da su u mjesečne usluge korištenja leasinga uključene registracije, kasko osiguranje, jedan dodatni set novih ljetnih i dva seta zimskih guma, redovni servisi…
Za ove usluge, po jednom automobilu, koji će nakon četiri godine biti vraćen davaocu leasinga, MUPRS platit će oko 60.000 bez PDV-a. Iz ovog ministarstva pravdaju se da je ova vrsta nabavke isplativija od kupovine jer, kako su ranije odgovorili Fokusu, uključuje troškove registracije, kasko osiguranja, tehničkog pregleda i redovnog održavanja, uz po dva seta novih zimskih i ljetnih guma.
S druge strane, ekonomisti naglašavaju da se ne radi o racionalnom trošenju, jer će automobili nakon korištenja biti vraćeni dobavljaču bez ikakve naknade, a u slučaju kupovine i sticanja vlasništva nad njima, MUP bi ih mogao prodati poslije nekoliko godina i vratiti barem dio uloženog novca. Zato je i finansijski leasing, smatraju, mnogo bolje rješenje.