Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Banjalučko selo Hrvaćani

Mještani kroz vodovodnu cijev prolaze u drugi dio sela

cijev hrvacani (1)

Nenad Petković iz ovog sela kaže da se ovdje desio veliki kriminal, te da će narod, ukoliko se uskoro nešto ne promijeni, biti prisiljen iseliti se

U našoj državi je sve moguće. Pa i da jedno veliko selo autoput podijeli na dva dijela. I da to vlast ne zabrinjava. Mještani banjalučkog sela Hrvaćani zbog toga su prisiljeni da kroz odvodnu cijev prelaze na drugu stranu sela, objavila je Federalna TV.

Taj dio autoputa Banja Luka – Doboj koštao je 402 miliona maraka. Ali očito novca za igradnju podvožnjaka, ali i razumijevanja za Hrvaćane nije bilo.

Do škole, ambulante, prodavnice ili vlastitiog imanja mještani sela Hrvaćani primorani sa da svakodnevno prolaze kroz odvodnu cijev koja je postavljena ispoda autoputa, u blizini mjesta gdje je trebalo da budu izgrađeni uplanirani nadvožnjaci. A da bi prešli preko jedinog postojećeg, trebalo bi da pješače tri kilometra.

Nenad Petković iz ovog sela kaže da se ovdje desio veliki kriminal, te da će narod, ukoliko se uskoro nešto ne promijeni, biti prisiljen iseliti se.

– U ovom selu su zatvorena četiri pristupna puta, nije izgrađen nadvožnjak 200 metara odavde. A projektovan je i u regulacionom planu se vidi. Jednostavno, nije izgrađen – ističe Nenad.

Pojedini mještani sa druge strane autoputa imaju obradivo zemljiste, pašnjake i bašte.

– Da se ne prolazi kroz tunel tri kilometra je dalje. Ljudi odlaze u svoje bašte kroz ovaj propust. Na jednoj strani se nalaze domaćinstva, na drugoj zemlja i zamislite da ujutru treba krenuti u osam sati da za ručak donese paprika ili krastavaca iz bašte – navodi Nenad.

Oni koji imaju imanja i stoku, više puta dnevno morali su da odlaze na drugu stranu te da vraćaju stoku kući. Zbog ovakvih uslova, mnogi su bili primorani da se odreknu posla od kojeg su živjeli.

Slavoljub Bundalo iz ovog sela bavi se i živi od stočarstva, a stoku je morao prevesti u drugi kraj sela.

– Sad moram obići dva kilometra da dođem na svoje drugo imanje. Ja to ne mogu. Bavim se stočarstvom, imam ovce, svinje… Bio sam prinuđen da sam zakupim zemljište od drugih ljudi da mnogu držati stoku – priča Slavoljub.

Bundalu je zbog izgradnje autoputa bilo poplavljeno domaćinstvo, a vodenica koju je koristila većina mještana, prestala je sa radom zbog preusmjeravanja toka vode, uslijed izgradnje autoputa.

– Deset sela je dolazilo ovde i mljelo kod mene. Sad nema vode, korito rijeke je preusmjereno na drugu stranu – dodaje on.

Pitanja zašto nisu izgrađeni nadvožnjaci koji su uplanirani i da li je zakazalo planiranje ili izvođenje, poslali smo Ministarstvu za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju RS, u kojem su nam rekli da je za ta pitanja nadležno Ministarstvo saobraćaja i veza. Kada smo njima poslali upit, uputili su nas na Javno preduzeće Autoputevi RS, a oni su rekli da je sve urađeno u skladu sa usvojenom studijskom i planskom dokumentacijom i planskim projektom, te da ne žele da ulaze u raspravu po tom pitanju. I dok se loptica odgovornosti prebacuje sa jednih na druge, mještani Hrvaćana na drugu stranu sela i dalje prolaze kroz odvodnu cijev.

Prilog FTV možete pogledati na sljedećem linku.