Pratili smo tender
Lučićevo ministarstvo iz trećeg pokušaja kupilo skupocjeni SUV od 46.000 KM
Još u aprilu su novinari Žurnala utvrdili da se nabavlja Nissan Qashqai, model 1.3 DiG-T 140. Revizori utvrdili da se službena vozila voze vikendom i to prekomjerno
Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice na čijem čelu je ministar Miloš Lučić objavilo je obavještenje o nabavci novog službenog vozila koji bez PDV-a košta 40.000 KM. S PDV-om mu je cijena 46.800 KM.
Prema kratkoj analizi koju smo izvršili na Portalu javnih nabavki ova javna nabavka koja se raspisuje od oktobra prošle godine realizirana je iz trećeg pokušaja.
Piše: A. DUČIĆ
Treba naglasiti da je Ministarstvo još u aprilu raspisalo nabavku dva službena vozila, i to jedno u vrijednosti od 40.000 KM (bez PDV-a), te drugo u vrijednosti od 18.675 KM (bez PDV-a). Za ovo drugo 21. jula objavljeno je obavještenje o poništenju nabavke.
No, ono što je u ovoj priči posebno zanimljivo jeste činjenica što je Lučićevo ministarstvo sklopilo ugovor sa firmom „Autohit“ Vogošća koje prodaje SUV vozila marke Nissan Qashqai.
Naime, novinari portala Žurnal su još u aprilu analizirajući tržište došli do zaključka da najvjerovatnije samo jedan model vozila ispunjava sve tražene zahtjeve iz tenderske dokumentacije a to je automobil Nissan Qashqai, model 1.3 DiG-T 140, paket oprema N-Connecta. Upravo ovaj model prodaje autokuća „Autohit“ Vogošća.
Još u aprilu se, prema specifikaciji, tražilo vozilo sa sa četverocilindarskim motorom s turbopunjačem i zapreminom motora od minimalno 1.300 cm3, minimalno 100 kW, benzinac na prednji pogon i određenom minimalnom emisijom CO2 (129 g/km). Osim toga, traženo SUV vozilo treba biti minimalno 4.350 mm dugo, 1.790 mm široko, 1.590 mm visoko, dok međuosovinski razmak ne smije biti manji od 2.590 mm. Vozilo mora biti udaljeno od tla minimalno 180 mm, mora imati kapacitet prtljažnika minimalno 400 litara, te kapacitet rezervoara od 50 litara.
Također, vozilo, prema specifikaciji, treba imati 360 Around View Monitor (sistem četiri kamere za parkiranje), funkciju prepoznavanja pješaka, upozorenje na izlazak iz voznog traka, prednji i stražnji parking senzori, pomoć kod zaustavljanja/pokretanja vozila na uzbrdici, min. dva priključka za USB i AUX, digitalni sat, 12V utičnica sprijeda, električno podesivi i grijani retrovizori sa LED pokazivačima smjera, putno računalo sa 5” ekranom u boji, šest zvučnika itd.
Inače, dva tendera raspisana prije aprila su poništena su zbog toga što, kako se navodi, prvi put „nijedna ponuda nije dostavljena u određenom krajnjem roku“, a drugi put zbog toga što „nijedna od primljenih ponuda nije prihvatljiva“.
Državni revizori su nedavno objavili revizorski izvještaj o radu Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice u kojem su naveli da ovo ministarstvo na raspolaganju ima 18 vozila (8 redovnih i 10 specijaliziranih).
– Ministarstvo je u tekućoj godini prerasporedilo vozila na način da je devet vozila koristilo za redovito poslovanje, a devet kao specijalizirana vozila, što nije sukladno odredbama navedenih pravilnika. Analizom pojedinih naloga službenih vozila Ministarstva, konstatirali smo upotrebu određenih službenih vozila neradnim danima (vikendom) i evidentiranu loko vožnju veću od 100 km/dnevno, a što predstavlja rizik nenamjenskog korištenja službenih vozila. Naime, prema članku 2. stavak (1) Pravilnika o uvjetima nabave i načinu korištenja službenih vozila u institucijama BiH službeno vozilo u smislu ovog Pravilnika je motorno vozilo koje je nabavljeno za službene potrebe institucije i u njenom je vlasništvu ili posjedu, a koristi se za obavljanje prijevoza radi vršenja poslova i zadataka rukovodstva institucije, te obavljanje administrativnih i kurirskih poslova iz nadležnosti institucije – zaključili su revizori.