Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

BHRT

Koliko se kupuju automobili u BiH tokom pandemije: Svi čekaju bolje dane

auta prodaja2

Cijene nisu opale, zato što je teže nabaviti nova vozila. Tako da je cijena tu negdje zamrznuta u odnosu na neki raniji period

Uvoznici i prodavci polovnih i novih automobila u Bosni i Hercegovini već mjesecima sabiraju gubitke izazvane pandemijom koronavirusa. Provjerili smo koliko je smanjen uvoz, koliko se prodaju automobili i da li je bilo korekcije u cijenama?

Menadžer prodaje na placu polovnih automobila koji smo posjetili kaže da prodaja nije ni približna onoj tokom proteklih godina. Kupaca je vrlo malo. Rijetki dođu, pogledaju automobile, ali odu. Bato Bošnjak smatra da je primjetan strah kod ljudi za kupovinu, odnosno zamjenu automobila. Još veći problem je, kaže, nabavka polovnih automobila. Sporan je transport zbog brojnih ograničenja među državama.

“U zadnje vrijeme se nešto dešava, međutim sada se poklopio godišnji odmor. Avgust mjesec je taj kolektivni godišnji odmor u Francuskoj i Italiji odakle mi, uglavnom uvozimo iz Švajcarske auta. Tako da se nadam da će od septembra krenuti ponovo. Znatno je oslabilo. Jednostavno nema ljudi da dolaze. Dijaspora pomogne ljude kad dođu, pa se promijeni i auto, ode na ljetovanje, niz drugih stvari. Sve je to uticalo i na samu prodaju vozila i na sve ostalo kod nas”, kaže Bato Bošnjak, menadžer prodaje na placu polovnih automobila.

Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje, od početka januara do kraja juna u Bosnu i Hercegovinu je uvezeno 17.499 automobila. Od toga 14.600 polovnih. U odnosu na isti period prošle godine kada je uvezeno gotovo 46.000 automobila, uvoz je smanjen za više od 60.

Podaci pokazuju i da je ukupna vrijednost svih uvezenih vozila skoro 295 miliona maraka. Uvoznici su na to platili dažbine u iznosu od 54 miliona maraka. Možda i ne treba da čudi to što većina prodavaca nije smanjila cijene automobila. U salonu polovnih automobila koji smo posjetili, spas traže u promotivnim akcijama.

“Nije bilo većih promjena cijena. Naravno, mi svaki mjesec imamo određene akcije, stavljamo određena vozila na akcijsku ponudu tako da u tom slučaju dođe do korekcije cijena”, ističe
Goran Kosorić, menadžer prodaje na placu polovnih automobila.

“Cijene nisu opale, zato što je teže nabaviti nova vozila. Tako da je cijena tu negdje zamrznuta u odnosu na neki raniji period iz tog razloga što je teže nabaviti nove polovne automobile za dalju prodaju. Možda nekih pet posto, ne više”, kaže Bošnjak.

U Udruženju zastupnika i trgovaca novim automobilima pri Privrednoj komori Federacije BiH kažu da je otprilike 35 do 40 odsto manje prodatih novih automobila. Za naredni period nisu optimistični.

“Uzimamo sebi za pravo to da kažemo, jer smo mi svi koji smo u prodaji novih automobila imali određeni lager, pa smo napravili određene korekcije cijena, maltene damping cijene, da bi se riješio taj lager. I na neki način to je pomoglo malo prodaja tih novih automobila. Ja očekujem u narednih pola godine da će se pad još više osjetiti”, rekao je Haris Muratović iz Udruženja zastupnika i trgovaca novim automobilima:

Naš sagovornik kaže da su posebne štete osjetile i rentakar kuće. Svi očekuju neke bolje dane. No, uzimajući u obzir predviđanja ekonomskih prilika za naredni period, na to će morati dobro pričekati. Do tada – vozimo šta imamo. Novca možda i ima, ali izdvojiti ga za kupovinu novog ili polovnog automobila tokom pandemije za mnoge je sigurni rizik.