savjetovanje u mostaru
Koji su ključni problemi visokog obrazovanja u FBiH?
Federalna ministrica obrazovanja i znanosti Jasna Duraković kazala je kako ne treba biti previše kritičan kada se govori o ovoj temi, ali da jasno treba ukazati na probleme visokog obrazovanja
Na inicijativu Federalnog ministarstva obrazovanja i znanosti u Mostaru je održano savjetovanje o visokom obrazovanju u Federaciji BiH na kome su sudjelovali predstavnici federalnog i kantonalnih ministarstava obrazovanja, predstavnici javnih sveučilišta i studentskih organizacija.
Federalna ministrica obrazovanja i znanosti Jasna Duraković kazala je kako ne treba biti previše kritičan kada se govori o ovoj temi, ali da jasno treba ukazati na probleme visokog obrazovanja.
Propast Bolonjskog procesa
– Bolonjski proces kao takav u cijelosti nije proveden do kraja onako kako je zamišljen. Pitanje je jesu li postavljeni ciljevi dostignuti. Implementacija Okvirnog zakona o visokom obrazovanju u BiH, pitanje kantonalne nadležnosti, kantonalnih zakona, stalne izmjene i dopune zakone, smatram da su pogubne za proces visokog obrazovanja – kazala je ministrica Duraković.
Dodala je kako se mora imati na umu kakav je utjecaj čestih zakonskih izmjena na same studente.
– Također trebamo postaviti pitanje studentskog standarda, kvalitete nastavnog procesa, nastavnih planova i programa, koliko su oni primjenjivi i prilagođeni potrebama poslodavaca i tržišta rad u BiH. Moramo imati holistički pristup u rješavanju tih problema i moramo postaviti pitanje zašto toliko mladih ljudi odlazi iz ove zemlje – istaknula je.
Po njezinim riječima, postoje primjeri dobre prakse u susjednim državama, kao i na privatnim sveučilištima, od kojih ne treba bježati.
Govoreću uime studenata, predsjednik Studentskog parlamenta Univerziteta u Sarajevu Imran Pašalić istaknuo je kako je ono što se svakako prvo mora spomenuti je pitanje studentskog standarda, a odmah uz to je pitanje umrežavanja i suradnje bh. javnih sveučilišta.
Umrežavanje studenata
– Treba raditi na umrežavanju studenata unutar Bosne i Hercegovine jer smo svjedoci da pojedini javni univerziteti, kao što je i Univerzitet u Sarajevu, imaju mnogo veću suradnju prema vani nego prema unutra. To je pozitivna stvar, ali ne smijemo zaboraviti suradnju unutar BiH. Ovakvi sastanci moraju se održavati češće kako bismo mogli razmjenjivati stavove između univerziteta i između studenata i studentskih parlamenata – kazao je Pašalić.
Ukazao je i na jedan od ključnih problema, a to je, po njegovim riječima, konkurentnost javnih visokoškolskih ustanova u BiH.
– Javni univerziteti moraju izaći iz zone komfora jer postaju nekonkurentni u odnosu na privatne univerzitete kako u BiH tako i vani. Evidentan je pad broja svih studenata na javnim univerzitetima u odnosu na privatne univerzitete koji i dalje bilježe rast broja upisanih. Javni univerziteti moraju naći puno više prostora za manevriranje i puno efikasnije i brže pratiti trendove – poručio je Pašalić.
Prorektorica za nastavu i studentska pitanja Univerziteta u Sarajevu Dženana Husremović istaknula je problem akreditacije studijskih programa.
– Mi smo naslonjeni na Agenciju za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvalitete Bosne i Hercegovine i od njih očekujemo instrukcije i smjernice kada je u pitanju akreditacija studijskih programa. Međutim, to se još ne događa i to je jedan od razloga što smo imali probleme vezano za neke slučajeve u Hrvatskoj i Sloveniji. U ovom trenutku nama u Federaciji BiH potrebna je snažnija aktivnost državne agencije koja će omogućiti akreditaciju studijskih programa – kazala je Husremović.