Kazne za bicikliste koji ispuštaju upravljač iz ruku i prevoze drugu osobu na biciklu
Zbog nepoštivanja propisa u saobraćaju policijski službenici kažnjavaju i bicikliste, a kazne su najčešće u iznosu od 40 KM.
U razgovoru za Fokus.ba portparol MUP-a KS Irfan Nefić istakao je da policijski službenici mogu kazniti bicikliste ako voze drugu osobu na biciklu koja ne ispunjava uvjete, ukoliko ispuštaju upravljač iz ruku, koriste mobilni uređaj i slušalice, sklanjaju noge sa pedala ili se tokom vožnje pridržavaju za drugo vozilo.
“Naš primarni cilj je da zaštitimo učesnike u saobraćaju. U posljednje vrijeme sve brojniji učesnici u saobraćaju su i biciklisti. Mogu reći da oni prilično poštuju saobraćajne propise, a novina u novom zakonu je da odrasli biciklisti ne moraju nositi kacigu, ali moraju nositi reflektirajuće prsluke”, kazao je Nefić za Fokus.ba.
Dodao je da biciklisitčke staze u pojedinim dijelovima Sarajeva trebaju biti izgrađene u narednom periodu.
“I kretanje biciklističkim stazama definisano je zakonom. Bicklisti se trebaju kretati desnom stranom, poštovati saobraćajne znakove i druge učesnike u saobraćaju. Ono što primjećujemo jeste da biciklisti koriste i trotoare i pješačke staze, što nije dopušteno. Oni se dakle moraju odrediti: ili koristiti njima odobrene saobraćajnice, ili koristiti pješačke staze tako što će sići sa bicikla i gurati ga pored sebe, kako ne bi ugrozili pješake”, dodao je Nefić.
Predsjednik udruženja Giro di Sarajevo Nisad Selimović kazao je za Fokus.ba da biciklisti više poštuju propise od pješaka.
“Ali šta očekivati kada i policajci na biciklima ne poštuju istu signalizaciju te voze u pravcu suprotnom od propisanog”, naveo je Selimović.
On je dodao da je u BiH svijest o biciklističkom saobraćaju još uvijek daleko od one koja bi zadovoljila potrebe i biciklista i ostalih učesnika u saobraćaju.
“Problem je manjak edukacije, auto-škole posvećuju vrlo malo prostora biciklistima u saobraćaju, te onda većina vozača smatra da biciklisti nisu učesnici u saobraćaju. S druge strane, i veliki broj biciklista ne poštuje saobraćajna pravila i tu je riječ o čistoj obijesti, prposnom načinu života kojem je sklona današnja omladina”, rekao je Selimović.
Prema njegovom mišljenju potrebno je načiniti kvalitetan plan edukacije svih učesnika u saobraćaju, pa i onih vozača koji parkiraju svoja vozila na biciklističke staze.
“Postoje zakonske norme ko to treba da radi ali taj neko očito ne radi svoj posao kako treba, jer je stanje nepromijenjeno već duže vrijeme. Giro tu čini koliko je u našim mogućnostima – ukazujemo, kritikujemo, savjetujemo ali i pohvaljujemo kvalitetne projekte. Svijest političara se tu obavezno treba promijeniti, ali svi smo svjesni da je to nemoguća misija”, kazao je Selimović.