Nesreća sve više
Kakva je svijest o upotrebi romobila u BiH, postoji li zakonska regulacija
Problem nastaje u pravosudnim institucijama odnosno u tuzilaštvima i sudovima koji ne prepoznavajuci ovu vrstu prevoznog sredstva u zakonu ne znaju kako to tretirati da li je to saobraćajna nezgoda ili je ugrozavanje zivota opasnim sredstvom.
Iako su već više od 5 godina na bh. cestama, električni romobili još nisu uvedeni u zakon kao pojam.
Izmjene zakona najavljene prije skoro pola godine, ali do sada ništa. Sve za posljedicu ima da niti postoje pravila upotrebe niti se njihova zloupoteba moze adekvatno sankcionisati , a nesreća je sve vise. Učesnici većim dijelom maloljetnici.
Opasnost na cesti
Električni romobili – kompaktni, brzi, bešumni, sve više postaju opasnost na cesti. Iako su na ulicama naše zemlje već više od 5 godina, i dalje smo bez zakona o električnim romobilima.
Izmjene su najavljene, pravila korištenja predstavljena javnosti – moraju se kretati biciklističkom stazom ili pješačkom. Brzina vožnje se ograničava, kaciga uvodi i slično. Ali poznati bh. scenario: od najave do usvajanja zakona dug je put.
“Izmjene će prvo i osnovno uvesti romobil u zakon i moći cemo ga sankcionisati kao i druge učesnike u saobraćaju. Prema onom koliko mi je poznato znači neće moci voziti romobil djeca ispod 14 godina, nece moci voziti romobil dva lica i nece moci biti na romobilu sve to ce uticati sigurno”, rekao je Admir Gazić, policijski komesar MUP-a ZDK.
“Uputili smo i i 5 6 dopisa prema većim kako bi došlo do izmjene i da na adekvatan način mogli da sankcionišemo el romobile.ono što smo dogovorili primarno možemo mi uraditi a to je da policija opominje”, navodi Emir Vračo, ministar unutrašnjih poslova ZDK.
Ruke vezane
Što u praksi znači da su im ruke vezane – sve dok se izmjene ne nađu pred Vijećem ministara Bosne i Hercegovine, koji konačno trebaju staviti tačku na ovaj problem. Za to vrijeme samo u Kantonu Sarajevo ove godine zabilježena je 51 saobraćajna nezgodna u kojoj je učestvovao romobil, 5 sa težim posljedicama.
Problem nastaje u pravosudnim institucijama odnosno u tužilaštvima i sudovima koji ne prepoznavajući ovu vrstu prevoznog sredstva u zakonu ne znaju kako to tretirati da li je to saobraćajna nezgoda ili je ugrožavanje života opasnim sredstvom.
“Na kraju dok svaki pojedinac bude mogao tumačiti upotrebu ovih, u principu ekološki korisnih i brzih načina prevoza bez pravljenja gužve, i dok policija smije samo opominjati – svijest o upotrebi biće na građanima koji je nekada i nemaju”, rekao je Adis Imamomvić, stručnjak za saobraćaj.