razne zloupotrebe
Kako spriječiti zloupotrebu službenih vozila institucija BiH?
Revizori godinama upozoravaju da se vozila koja koriste predstavnici institucija petkom izvoze iz garaže, a da se vraćaju tek u ponedjeljak, kao i da je pređena kilometraža znatno veća od prijavljene
Službenim automobilom u šoping, na more ili planinu, ili možda u sopstveno dvorište – takva praksa godinama je svakodnevica u institucijama na svim nivoima Bosne i Hercegovine.
Uzalud su revizori upozoravali na razne zloupotrebe koje građane koštaju na stotine hiljada maraka. Ipak, situacija bi se uskoro mogla mijenjati. Zastupnik Zastupničkog doma Parlamenta Bosne i Hercegovine Saša Magazinović predložio je kolegama da podrže inicijativu obilježavanja službenih vozila na državnom nivou.
Službena vozila koja će biti označena naljepnicom sa nazivom institucije otežala bi mogućnost zloupotreba, jer bi bilo jasno ako se koriste mimo radnog vremena, u privatne svrhe, a postojala bi i mogućnost prijave. Magazinović poručuje da zloupotrebe postaju sve kreativnije i transparentnije. Od toga da visoki funkcioneri službenim autom idu na izlete, do davanja vozila “lojalnim” službenicima, koji čak ni nemaju pravo na tu vrstu privilegije.
“Ako nekome ko nema pravo na to date vozilo, ako mjesečno troši, ne znam, rezervoar ili dva benzina, ako se plaća održavanje tog vozila, to na godišnjem nivou može biti između pet i 10 hiljada maraka po vozilu, a stotine su auta”, kaže Saša Magazinović, poslanik u PD PSBiH (SDP) za BHRT.
Inicijativom bi bili obuhvaćeni svi službeni automobili institucija Bosne i Hercegovine, izuzev vozila štićenih osoba i bezbjednosnih agencija, koja se koriste u operativne svrhe. Parlamentarci su na Magazinovićev prijedlog reagovali različito – od pune podrške, do stavova da se radi o čistom populizmu.
Inicijativa je dobila podršku. Za je glasalo 27 poslanika. Devet poslanika okupljenih oko HDZ-a i SNSD-a bili su protiv ili suzdržani. Savjet ministara ima rok od 30 dana da dopuni postojeći Pravilnik i odredi način na koji će vozila biti obilježena. Prije glasanja, inicijativu o dopunama Pravilnika o uslovima nabavke i načinu korišćenja službenih vozila u institucijama Bosne i Hercegovine podržala je i parlamentarna Komisija za saobraćaj i komunikacije, kao i resorni ministar.
“Mi apsolutno nemamo ništa protiv da se službena vozila obilježavaju i na neki način kontroliše njihovo korištenje. S druge strane, daćemo svoj doprinos, ali isto tako, Ministarstvo finansija i trezora u svojoj djelatnosti ima Pravilnik o nabavci i korištenju službenih automobila, tako da i u ovom trenutku imamo mogućnost kontrolisati i nabavku i korištenje službenih automobila”, izjavio je Vojin Mitrović, ministar transporta i komunikacija BiH.
U posljednje vrijeme, veći propusti zabilježeni su u Ministarstvu inostranih poslova Bosne i Hercegovine, koje raspolaže sa 123 službena automobila. Uočeno je da u sjedištu Ministarstva nema kontrole upotrebe vozila, da diplomatsko-konzularna predstavništva ne dostavljaju podatke, i da su vozila u toku radnog vremena ostavljana na adresama zaposlenih.
Revizori godinama upozoravaju da se vozila koja koriste predstavnici institucija petkom izvoze iz garaže, a da se vraćaju tek u ponedjeljak, kao i da je pređena kilometraža znatno veća od prijavljene. Možda i najveći skandal pamti se iz 2011. godine, kada je jednog ministra kamera “uhvatila” na plaži, kako ulazi u službeno vozilo.