Kako sarajevski Vodovod rasipa novac koji je mogao biti uložen u nove cijevi
Građani Sarajeva već godinama su suočeni sa redukcijama vode, a rješenje ovog problema ne nazire se u skorije vrijeme i pored kredita EBRD-a od 30 miliona KM za obnovu vodovodne mreže.
Rukovodstvo preduzeća KJKP Vodovod i Kanalizacija Sarajevo godinama je rasipalo novac i ovu firmu praktično dovelo u finansijsku dubiozu. Novac koji je mnogo ranije mogao biti uložen u obnovu vodovodne mreže trošili su često na stvari koje nisu bile od suštinske važnosti za preduzeće i širu društvenu zajednicu.
Bahatost i rastrošnost kulminirali su u u proteklom periodu – vodovodna mreža je toliko zastarjela da su na širem području grada redukcije vode postale svakodnevnica.
Sa rasipanjem novca nastavila je i Uprava na čelu sa direktorom Nezirom Hadžićem, o čemu svjedoče evidencije iz nabavki ovog preduzeća.
Tako će Vodovod platiti preko 31.000 KM za usluge satelitskog praćenja vozila, što je usluga koju ne koriste ni mnogo veći sistemi i javna preduzeća u BiH.
Na upit portala Fokus.ba iz kojeg razloga je Vodovod izvršio nabavku usluge satelitskog praćenja vozila po odluci od 22.03.2016. godine KZ 118/15, dobili smo kratko obrazloženje bez detaljnih objašnjenja šta je ponukalo Upravu da povuče ovaj potez i da li su pojedini uposlenici koristili službena vozila u privatne svrhe.
“Preduzeće je u cilju postizanja veće efikasnosti u svom poslovanju koje podrazumijeva potpunu kontrolu nad korištenjem raspoloživih resursa potrebnih u svakodnevnom radu, pristupilo nabavci usluge satelitskog praćenja vozila. Ovakav način kontrole nije jedinstven i koriste ga sve veće kompanije na tržištu, a u našem poslovanju su već evidentni pozitivni efekti realizacijom ove usluge”, naveli su iz Vodovoda.
Osim satelitskog praćenja vozila, Uprava Vodovoda odlučila je nabaviti putnička vozila za preko 232.000 KM, a grafička štampa računa i koverata plaćena je preko 164.000 KM. Primjera radi KJKP RAD godišnje potroši mnogo manje za štampu računa, 39.880 KM, jer su okrenuti korištenju mnogo tanjeg papira na računima, koji je i jeftiniji.
U razgovoru za Fokus.ba zastupnik DF-a u Skupštini KS Mario Vukasnović komentarisao je ove poteze Uprave Vodovoda.
“Žao mi je što prave takve troškove u vrijeme kada glavni grad jedne države još uvijek ima noćne redukcije vode. Smatram da se moraju odrediti prioriteti u svim javnim preduzećima, a ti prioriteti prvenstveno moraju biti rješavanje problema građana“, kazao je Vukasović za Fokus.ba.
Dodao je da je građanima od ranije poznato da su cijevi zastarjele, da je vodozaštitna zona ugrožena i da postoji mnogo nelagalnih priključaka koji dodatno opterećuju vodovodnu mrežu. Stoga je, prema njegovom mišljenju, od ključne važnosti da se Vodovod fokusira upravo na te probleme i preusmjeri sva dostupna sredstva prvenstveno na njihovo rješavanje.
“KJKP Vodovod je preduzeće za koje se godinama vežu afere nelagalnog zapošljavanja, visokih troškova brojnih savjetnika i bespotrebnog kadra. Ova Vlada je na početku svog mandata najavila rješavanje redukcije vode i to se nakon dvije godine još uvijek nije desilo. Oni su ti koji moraju da kontrolišu poslovanje ovog preduzeća i da odrede prioritete, ako već Uprava Vodovoda to ne želi. U vrijeme kada je na Vodovodu ogroman zadatak riješiti prioritetne probleme u Kantonu, nabavljanje novih vozila je rasipništvo, a ne potreba”, naglasio je Vukasović.