Izetbegović i Novalić otvaraju dionicu puta M 18 na prevoju Karaula
Predsjedavajući Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović, u prisustvu članova delegacije Vlade Federacije BiH, na čelu s premijerom FBiH Fadilom Novalićem, kao i drugih uzvanika, sutra će svečano otvoriti i pustiti u promet novoizgrađenu dionicu magistralne ceste M.18. Kladanj – tunel Karaula – Podpaklenik na prevoju Karaula.
Projekat dionice Kladanj – Tunel Karaula – Podpaklenik na prevoju Karaula
Magistralna cesta M-18 Tuzla – Sarajevo je jedan od značajnijih putnih pravaca u državi i širem regionu. Izgrađena je prije 45 godina. Veći dio dionice odlikuje se vrlo skromnim tehničkim elementima, oštrim horizontalnim i vertikalnim krivinama, većim uzdužnim nagibima, te nedovoljnom širinom kolovoza u krivinama manjih radijusa i neadekvatnim rješenjem odvodnje.
Na postojećoj cesti, eksploatacione brzine na usponima su niske i kreću se između 35-45 km/h, što je naročito izraženo kod teretnih vozila koja prouzrokuju stvaranje kolona koje utječu na sigurnost odvijanja saobraćaja zbog čega dolazi do smanjenja nivoa usluge i povećanja eksploatacionih troškova i vremena putovanja. Troškovi održavanja dionice Kladanj – Podpaklenik, s prijevojem Karaula na koti oko 1.000 m.n.m, su u zimskom periodu previsoki, a uvjeti vožnje otežani i usloženi, s velikom pojavom poledice i snijega. Zbog svega navedenog, realizacija projekta izgradnje tunela Karaula ima veliku fizibilnost.
Projekt izgradnje tunela Karaula podijeljen je u tri faze i to:
Faza I: Izgradnja dva mosta dužine 130 i 150 metara
Faza II: Izgradnja tunela Karaula dužine 902 m s dijelom trase ispred i iza tunela ukupne dužine 1.195 metara
Faza III: Nastavak izgradnje dionice i to trase puta u dužini 1.506 metara i dva mosta dužine 279 i 130 metara
Faza I: Izgradnja dva mosta
U prvoj fazi realiziran je Ugovor za izvođenje radova na izgradnji dva mosta:
- most Kovačići (M 11), dužine L=130 m
- most Duboki Potok (M 12), dužine L=150 m
Radove na oba mosta 2013. godine izvela je kompanija „Hering“ d.o.o. Široki Brijeg. Projektovanje mostova izvršila je konsultantska kuća „Divel“ d.o.o. Sarajevo, a nadzor nad izgradnjom objekata „Trasa“ d.o.o. Sarajevo. Navedeni mostovi se puštaju u promet u sklopu novoizgrađene dionice, skupa s tunelom Karaula (Faza II). Vrijednost radova na izgradnji oba mosta, s troškovima projektovanja i nadzora iznose 4.390.323 KM. Finansiranje radova izvršeno je iz kreditnih sredstava Evropske investicijske banke u okviru programa Rehabilitacije magistralnih cesta u Federaciji BiH 2008. – 2012.
Faza II: Ugovor za izgradnju tunela Karaula
Investitor: Vlada Federacije BiH iz sredstava GSM licence i JP Ceste Federacije BiH iz kreditnih sredstava Evropske investicijske banke namijenjenih programu Modernizacije cesta u Federaciji BiH
Implementator: JP Ceste Federacije BiH
Izvođač: Strabag AG Austria & Entea d.o.o. Sarajevo
Projektant: Divel d.o.o. Sarajevo
Nadzor: JV Roughton International Ltd & Institit IPSA Sarajevo s podkonsultantom Geotehnički studio Zagreb
Vrijednost ugovora za izvođenje radova: 24.257.083,13 KM
Troškovi projektovanja, nadzora, deminiranja, vještačenja i sl: 2.695.451KM
Ukupna vrijednost II faze: 26.952.534,13 KM
ROK: Prema Osnovnom ugovoru i potpisanim Aneksima Ugovora početak radova je 4.6.2014. godine, a završetak 15.9.2016. godine.
Opći podaci
Tunel Karaula se nalazi na cesti M18, dionica Kladanj – Podpaklenik preko prijevoja Karaula, dužine 902 m, s tunelom za evakuaciju dužine 435 m i otvorenim dijelom trase ispred i iza tunela, ukupne dužine 1.195 m. Obzirom da još nije implementirana treća faza izgradnje, puštanje u promet tunela Karaula ne bi bilo moguće tako da je, nakon završetka ugovorenih radova Faze II, pristupljeno izgradnji privremenih priključaka na magistralnu cestu M-18 kako bi se isti stavio u funkciju. Nakon kompletiranja svih faza izgradnje, magistralna cesta M-18 će na novoizgrađenom dijelu dobiti potpuno novu trasu, a privremeni priključak će biti u potpunosti ukinut.
Faza III: Nastavak izgradnje
Nastavak izgradnje predviđa dionicu koja spaja magistralnu cestu M-18 s tunelom Karaula i podrazumijeva izgradnju dodatnog dijela trase ukupne dužine L=1.506 m (1,5 km) i izgradnju dva mosta dužine 279 m i 130 m. Programom Modernizacije cesta u Federaciji BiH 2016. – 2020. predviđen je nastavak ovih radova. Ugovaranje radova će uslijediti po efektivnosti kredita Evropske Investicijske Banke.
Kompletiranjem svih faza radova, ukupna dionica će dobiti svoj puni značaj sa aspekta skraćenja postojećeg magistralnog puta na relaciji Tuzla – Sarajevo za oko 4 km, visinskog spuštanja prijevoja Karaula za oko 100 m, povećanja nivoa usluge, skraćenja vremena putovanja, poboljšanja uslova vožnje i sl.