poslanik sdp-a
Inicijativa Saše Magazinovića: Uvesti porez u BiH za Facebook, Google, YouTube…
“Ako porez plaćaju naše male kompanije, nema razloga da porez ne plate i Facebook, Google,” napisao je Magazinović na društvenim mrežama uz dokument inicijative koju je uputio Vijeću ministara.
Poslanik SDP-a u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH Saša Magazinović podnio je danas inicijativu za usvajanje Zakona o porezu na digitalne usluge kojim bi se omogućilo da BiH naplati porez od velikih tehnoloških kompanija kao što su Facebook i Google.
“Ako porez plaćaju naše male kompanije, nema razloga da porez ne plate i Facebook, Google, YouTube…” napisao je Magazinović na društvenim mrežama uz dokument inicijative koju je uputio Vijeću ministara.
U inicijativi navodi da su velike svjetske tehnološke i digitalne kompanije u posljednjih nekoliko godina značajno povećale oglašavanje, posredovanje i prodaju podataka o korisničkim interfejsima u BiH, ali da prema svim dostupnim informacijama, za usluge koje obavljaju ne plaćaju porez u BiH.
”Trenutni zakonski okvir i načela oporezivanja su zastarjeli i temelje se na poslovnim modelima iz 20. vijeka. Pravo države, u ovom slučaju BiH, da ubire poreze, trenutno je povezano sa fizičkom prisutnošću kompanije (ili filijale/predstavništva) u određenoj zemlji,” stoji u dokumentu.
Magazinović je zatražio mišljenje Uprave za indirektno oporezivanje BiH gdje je rečeno da najveće tehnološke kompanije na čijim platformama se obavlja oglašavanje za prostor BiH nemaju registraciju u BiH, niti imaju ovlaštenog zastupnika s kojim bi se moglo komunicirati i dogovarati na koji način se pouštuje pravni sistem zemlje.
U UIO takođe kažu da bi po zakonu, obaveze prema državi za ove usluge, u slučaju kada velike platforme ne plaćaju porez, trebalo da plati fizičko ili pravno lice koje naručuje reklame, ali nisu mogli utvrditi da li se to u praki dešava.
”Trenutni stav UIO BiH po kojem osoba koja plaća reklamu na Facebook-u treba da plati porez, a ne kompanija je neodrživ i neprovodiv. Uz to, velike tehnološke kompanije ne zarađuju samo od reklama već i prodaje informacija o njihovim korisnicima,” kaže Magazinović u inicijativi.