IPI Kongres u Sarajevu
Idu li profit i istraživačko novinarstvo jedno uz drugo?
Kako istraživačko novinarstvo može da plati samo sebe, nezavisno od grantova i filantropije
Drugi dan Svjetskog kongresa Međunarodnog instituta za štampu (IPI) i festivala medijskih inovacija, koji se održava u Sarajevu, obilježila je rasprava o budućnosti istraživačkog novinarstva. Ovom kongresu prisustvuje više od 400 novinara i urednika kao i eksperata iz cijelog svijeta.
Preciznije, stručnjaci iz cijelog svijeta s više aspekata su pokušali dati odgovore o održivosti medija koji se bave istraživačkim novinarstvom. Tako je na jednom od panela pod nazivom „Zagonetka o profitu istraživačkog novinarstva: Ići dalje od rentabilnosti“
raspravljano o poslovnom modelu istraživačkog novinarstva.
Najbolje prakse
Razgovarano je o najboljim praksama i strategijama za diverzifikaciju prihoda istraživačkog izvještavanja.
Kako je istaknuto, diverzifikacija prihoda, kao što je licenciranje IP-a ili izgradnja poboljšanih javnih baza podataka, i razvoj proizvoda za redovno i direktno dopiranje i angažovanje publike često nedostaju u debatama o tome kako istraživačko novinarstvo može da plati samo za sebe nezavisno od grantova i filantropije.
Ron Nixon, potpredsjednik Associated Pressa, smatra da u kreiranju finalnih proizvoda istraživačkog novinarstva nije dovoljno uključiti samo novinara ili urednika, već i dizajnera, te developera, i to kombinacijom resursa. Zaključuje da to samo po sebi mijenja pristup istraživačkom novinarstvu.
Također, na IPI Kongresu u tom kontekstu je postavljeno pitanje nezavisnosti medija odnosno kako isbalansirati profit sa kvalitetnim, objektivnim, nezavisnim i istraživačkim novinarstvom.
-Uvijek treba imati na umu da je potrebno o zaštiti najvažnije komponente a to je reputacija, nezavisnost, integritet. Nije dovoljno oslanjati se samo na jedan poslovni model nego na više njih – zaključio je Nixon.
Na panelu pod nazivom “Neka Big Tech radi za nas” razmijenjene su ideje o tome kako se mogu oblikovati pravila i razgovore oko Big Tech-a kako bi se osigurala budućnost medija od javnog interesa?
Industrija u krizi
Paula Miraglia, generalna direktorica Radne grupa za novinarstvo i tehnologiju/ Gama Revista iz Brazila navela je da medijska industrija ovisi umnogome o velikim tehnološkim kompanijama poput Googlea.
Ona je u krizi i mora se malo preorijentisati. Moramo imati viziju za budućnost industrije. Moramo sami postaviti agendu, ne smijemo biti uvučeni u pregovore oko toga – kazala je Miraglia.
-Geopolitička situacija igra jednu važnu ulogu kad je riječ o ovom pitanju. Dakle, demokratija je pod ekstremnim izazovima u cjelini. Geopolitičke tenzije poprilično diktiraju mnoge procese – kazala je Teresa Ribeiro, predstavnica OSCE-a za slobodu medija.