unicef
Iako su škole zatvorene, učenje ne smije stati
UNICEF-ova procjena potreba u obrazovanju je pokazala da obrazovne vlasti u BiH imaju različite prakse održavanja nastave za vrijeme COVID-19 pandemije, kao i različite mehanizme praćenja i osiguranja kvalitete
Više od 400.000 djece predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta u Bosni i Hercegovini već više od mjesec dana ne ide u vrtiće i škole.
Djeca, nastavni kadar i roditelji prvi put se suočavaju s online oblicima nastave, koji nose velike izazove, ali nude i mnoge prilike.
Predstavnica UNICEF-a u Bosni i Hercegovini Rownak Khan istakla je da je oko 1,4 milijardi djece sad pogođeno zatvaranjem škola u više od 150 država svijeta.
– Svijet se prvi put suočava sa tako velikim utjecajem pandemije na obrazovanje. Iako su škole zatvorene, učenje ne smije stati – ističe Khan.
UNICEF širom svijeta pruža podršku vladama u planiranju aktivnosti u oblasti obrazovanja da bi se odgovorilo na potrebe djece u ovom kritičnom periodu, uključujući i djecu u BiH.
Khan kaže da obrazovne vlasti u BiH moraju staviti fokus na pristup učenju, svoj djeci.
– UNICEF procjenjuje da oko 10.000 djece u BiH nema adekvatan pristup potrebnoj tehnologiji za praćenje online nastave. No uz sve izazove, ovo je i izuzetna prilika za unaprjeđenje kvalitete obrazovanja u BiH, za uvođenje novih tehnologija, uključujući i asistivne tehnologije za djecu s poteškoćama u razvoju i modernijih pristupa obrazovanju – navodi Khan, saopćeno je iz UNICEF-a u BiH.
UNICEF-ova procjena potreba u obrazovanju je pokazala da obrazovne vlasti u BiH imaju različite prakse održavanja nastave za vrijeme COVID-19 pandemije, kao i različite mehanizme praćenja i osiguranja kvalitete.
Zabilježene su mnoge inovativne prakse podučavanja, koje se mogu iskoristiti za unapređenje kvalitete obrazovanja kako tokom, tako i nakon pandemije.
UNICEF je podržao obrazovne vlasti u Bosni i Hercegovini u odgovoru na COVID-19 pandemiju obezbjeđujući više od 120.000 KM hitnih sredstava za pomoć. U partnerstvu s UNICEF-om obrazovne vlasti su pristupile realizaciji projekata prilagođenim lokalnim potrebama. Obrazovne vlasti su identificirale različite prioritete, poput nabavke tableta i internet paketa za djecu bez pristupa IKT-u, razvoja softverskih rješenja za online obrazovanje, te profesionalnog usavršavanja za nastavnike u cilju unaprjeđenja online nastave.