naša stranka
Hitno poboljšati sigurnost na pružnim prelazima u FBiH
U Ilijašu ima čak devet presijecanja puteva sa željeznicom, pet sa regionalnim putevima a dva prelaza su bez rampe i funkcionalne signalizacije
Početkom novembra desila se teška saobraćajna nesreća u Ilijašu. Voz je udario djevojčicu, učenicu petog razreda osnovne škole, prilikom prelaska pruge. Ova je nesreća bila direktan povod da se još jednom pokrene pitanje sigurnosti pružnih prelaza u Federaciji, iako razloga za zabrinutost ima mnogo, na gotovo svim pružnim prelazima u BiH. Zbog nefunkcionalne signalizacije ili nedostatka rampi i semafora, opasnost vreba stanovnike i stanovnice koji žive u okolini pruge, ne samo u Ilijašu, gdje ovaj problem godinama tišti žitelje, već i u Podlugovima, Vogošći, Visokom, Semizovcu…, upozoravaju u saopćenju za javnost iz Naše stranke.
Na sastanku predstavnika Naše stranke iz Ilijaša i zastupnica Federalnog parlamenta razgovaralo se o mogućnostima pokretanja inicijativa za popravku i obnavljanje signalizacije na pružnim prelazima jer je na nekim od njih sigurnost minimalna ili nepostojeća, a pokazalo se i u velikom broju slučajeva kobna. Zapuštenost sigurnosti pružnih prelaza prouzrokovala je brojne nesreće i stradanja, a o opasnostima svjedoče i posljednji slučajevi pogibije dvoje djece.
– Nesigurnost pružnih prelaza i uopšte prelaska pruge već duže vrijeme je jedan od većih problema u Ilijašu – naglasili su Sabahet Brdarević i Mirsad Kadrić iz Odbora Naše stranke.
U Ilijašu ima čak devet presijecanja puteva sa željeznicom, pet sa regionalnim putevima a dva prelaza su bez rampe i funkcionalne signalizacije. Zbog svega toga su nesreće u Ilijašu česte, gotovo svake godine se desi bar jedan smrtni slučaj, ali i inače su na prugama i pružnim prelazima u BiH učestale nesreće na prugama, iako, ili baš zbog toga što je željeznički prevoz roba i putnika slabo zastupljen, nerazvijen i u propadanju.
Još 2019. zastupnica Naše stranke Miomirka Mila Melank je uložila amandmane na budžet Federacije tražeći da se povećaju sredstva za sufinansiranje izgradnje željezničke infrastrukture, te da se umjesto pet miliona taj iznos uveća na 13 miliona KM. Melank je upozorila i da su sredstva planirana u prethodnoj godini bila nepotrošena i da je sigurnost i održavanje željezničke infrastrukture u potpunosti zanemareno.
– Nisu samo prelazi i križanja sa cestama problem. Stanovnici obližnjih naselja takođe imaju poremećaj komunikacije i prelaska pet kolosijeka prepunih kompozicija i vagona. U Podlugovima su građanke i građani svakodnevno prisiljeni da prelaze prugu na za to nepredviđenim mjestima jer se kompletni urbani sistemi nalaze na suprotnim stranama, zbog čega se nesreće na prelazima događaju prečesto, te je nužno izgraditi bar jednu pasarelu i omogućiti siguran prelazak ljudima – navode iz Naše stranke.
– Ovaj problem posebno je simptomatičan i znakovit u svjetlu činjenice da je 2021. Evropska godina željezničkog saobraćaja i da se posebna pažnja u Evropi posvetila ovoj vrsti ekološkog i ekonomičnog transporta ljudi i roba – naglasila je zastupnica Sanela Klarić.
Zbog svih ovih činjenica, dodala je, tražit ćemo u Federalnom parlamentu odgovore na pitanja o ulaganju u željezničku infrastrukturu i o sigurnost pružnih prelaza u prethodnom periodu, kao i o planu ulaganja u narednom periodu, kako je to navedeno u strateškim dokumentima.
Strategija razvoja Federacije 2021 – 2027. donijeta nedavno u Parlamentu Federacije BiH podrazumijeva da pažnju treba posvetiti uvođenju i razvoju ‘inteligentnog transportnog sistema’ na osnovnim mrežama u Bosni i Hercegovini. Takođe, podrazumijeva se i spajanje sa internacionalnim mrežama kako bi se ostvarilo uključivanje u lance vrijednosti i jačanje ključnih infrastrukturnih veza sa Evropom i regionom Zapadnog Balkana.“
“Potrebno je raditi na elektrifikaciji, revitalizaciji i proširenju željezničke mreže kao održive alternative putnom transportu”, piše, između ostalog, u Strategiji.
Zastupnice Naše stranke Sanela Klarić i Miomirka Melank insistirat će i ove godine na izdvajanju većih iznosa u budžetu Federacije za željeznički saobraćaj koji je neopravdano zapostavljen, iako je riječ o transportu koji proizvodi najmanje zagađenja i posljedica na globalno zagrijavanje, saopćeno je iz stranke.