Grant sredstva u iznosu od 4,5 miliona KM za 13 bh. općina i pet gradova
Načelnici 13 općina i gradonačelnici pet gradova u Bosni i Hercegovini danas su potpisali sporazume o dodjeli bespovratnih sredstava za partnerske jedinice lokalne samouprave uključene u Projekt općinskog okolišnog i ekonomskog upravljanja (MEG), a radi se o iznosu od 4,5 miliona KM za prvu godinu projekta.
Taj iznos obezbijedila je Vlada Švicarske kroz MEG projekt, koji provodi Razvojni program Ujedinjenih nacija (UNDP), dok su se partnerske općine i gradovi obavezali da će također osigurati iznose iz vlastitih izvora finansiranja.
Sredstva će biti upotrijebljena za obnovu infrastrukture kao što je vodovodna mreža, zatim smanjenje gubitaka vode i sanaciju kanalizacione mreže te ulaganje u poslovno okruženje, podršku preduzetništvu, poticajima i zapošljavanju.
Ambasadorica Švicarske u BiH Andrea Rauber Saxer pojasnila je da će Vlada njene zemlje tokom naredne četiri godine, koliko će trajati projekt, donirati ukupan iznos od 20 miliona KM, dok će općine i gradovi izdvojiti iznos od oko 6,5 miliona KM.
Naglasila je da MEG predstavlja mnogo više od samih investicija.
– To je projekt koji se zalaže transparentnu komunikaciju sa stanovnicima, odgovorno i transparentno upravljanje finansijama, kao i dostojanstven život svih koji žive u ovim općinama i gradovima – kazala je švicarska ambasadorica.
Načelnicima općina i gradonačelnicima poručila je da su sada općine konkurentne jedne drugima te da moraju učiniti sve da svoje lokalne samouprave učine što atraktivnijim.
Rezidentna koordinatorica UN-a i rezidentna predstavnica UNDP-a u BiH Sezin Sinanoglu je kazala da će zahvaljujući tom projektu otprilike 4.000 domaćinstava prvi put biti spojeno na vodovodnu i kanalizacionu mrežu. To znači da će ukupno, u okviru projekta, otprilike 71.000 građana osjetiti poboljšanja u tom pogledu.
Navela je da će biti podržani i projekti u okviru šeme poticaja koji se odnose na lokalni ekonomski razvoj, a radi se o podršci 115 start-up preduzeća i malih preduzetnika, ali i da će se raditi i na poboljšanju kapaciteta lokalnih vlasti, zdravstvenih usluga i čišćem okolišu.
Posebno je naglasila da MEG projekt nije kratkoročna inicijativa već dugoročni poduhvat.
– Već 12 mjeseci radimo naporno na izgradnji kapaciteta u općinama, a radićemo još dugo s ciljem poboljšanja života ljudi koji žive u njima – kazala je Sinanoglu.
Načelnici općina precizirali su na koji način će utrošiti bespovratna sredstva te je načelnik Općine Sanski Most Faris Hasanbegović najavio da će 278.000 KM iskoristiti za projekte vodovoda i kanalizacije te jedan dio za nova zapošljavanja.
Načelnik Općine Tešanj Suad Huskić pojasnio je da će sredstva donirana za ovu godinu usmjeriti na proširenje vodovodne mreže u Mjesnoj zajednici (MZ) Raduša te da očekuju da će 300 novih domaćinstava biti priključeno na gradsku vodovodnu mrežu. Radi se o iznosu od 250.000 KM koji će dobiti kroz projekt, a na koji će Općina Tešanj dodati još 500.000 KM vlastitih sredstava u ovoj godini.
U Općini Žepče grant sredstva poslužit će za proširenje gradskog vodovoda na šire područje općine, automatizaciju postojećeg prečistača pitke vode te za rješavanja jednog od najtežih problema s vodom, a radi se o MZ Vinište. Načelnik ove općine Zvonko Mato prezicirao je da se radi o iznosu od 450.000 KM, od čega je otprilike polovinu finansirala Vlada Švicarske, a drugu polovinu obezbijedila Općina.
Načelnik Općine Gradiška Zoran Adžić kazao je da će sredstva koja će dobiti za ono što je njima u ovom trenutku najpotrebnije, a to je rekonstrukcija vodotornja.
– To je jedan od rijetkih vodotornjeva u BiH koji je zidan ciglom te osim funkcionalne, upotrebne i tehnološke vrijednosti, ima i arhitektonsku ljepotu – istakao je, uz pojašnjenje da se radi o rekonstrukciji čeličnog rezervoara, usponskih cjevovoda te uvođenju daljinskog upravljanja svim objektima vodosnabdijevanja na prostoru općine Gradiška.
Dodao je da će ta općina dobiti oko 240.000 KM, koje će iskoristiti zajedno sa vlastitim sredstvima.
Sporazume su potpisali načelnici: Bosanske Krupe, Gračanice, Gradčca, Gradiške, Kalesije, Kostajnice, Kozarske Dubice, Prnjavora, Sanskog Mostar, Teslića, Tešnja i Žepča, te gradonačelnici: Bihaća, Cazina, Doboja, Prijedora i Tuzle.