Direktor Željeznica FBiH
Džafić: “Vlada FBiH me može smijeniti ako sam kršio propise”
Podsjetimo, prije nekoliko dana je državni ministar saobraćaja Edin Forto izjavio kako se nekolicina privrednih subjekata ponudila da sama finansira obnovu dijela pruge, s obzirom da su njihvi troškovi čekanja već od onih koliko bi se uložilo u obnovu. Rekao je i to da su Željeznice FBiH to odbile.
Nakon što je prije nekoliko dana ministar saobraćaja i komunikacija Edin Forto zatražio njegovu ostavku i prihvatanje odgovornosti za činjenicu da ni više od mjesec dana nakon razornih poplava nije počela obnova željezničke pruge od Jablanice prema Pločama (na loklalitetu Komadinovo Vrelo) – medijima se obratio v.d. direktora Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine Enis Džafić.
Poštuju zakone
“U postupanju u ovoj kompaniji dužni smo da poštujemo zakone. Njima je istaknuto da u vanrednim situacijama Željeznice FBiH su obavezne poštovati obavezujuće akte Vlade FBiH. Ona je proglasila i vanredno stanje, pa se sve daljnje upute moraju koordinirati sa Vladom, resornim ministarstvom i FUCZ”, započeo je Džafić.
Podsjetio je da je pruga oštećena u dužini od 17 kilometara od Ostrožca do Grabovice, kao i to da su oštećena građevinska postrojenja (procijenjena šteta za njih je 3,5 miliona), kao i elektro postrojenja ( šteta se procijenjuje na 400.000 KM).
“Željeznice su poduzele sve aktivnosti na ponovnom uspostavljanju željezničkog saobraćaja. Želim da se zahvalim svim radnicima koji su u roku od 10 dana 16 km pruge ponovo stavili u funkciju. To pokazuje dobru organizaciju, kvalitet radnika i dobru koordinaciju”, naveo je, javlja N1.
Ono što nisu mogli sami da riješe, nastavio je, su dvije lokacije: Ona kod Komadinovog Vrela, te između Komadinovog Vrela i Donje Jablanice gdje je odnesen dio pruge.
“Na sjednici Vlade FBiH 5.10 donesen je zaključak da se donese plan sanacije šteta i plan aktivnosti ponovnog uspostavljanja saobraćaja. Željeznice su taj akt poslale resornom federalnom ministarstvu, gdje smo naveli da je kod Komadinovog Vrela pruga blizu magistralne ceste M 17, te da se to mora rješavati integralno. Drugo, izvor finansiranja, ili da Vlada odobri dodatna sredstva Željeznicama što je u skladu sa zakonom, ili da ih osiguraju putem donacija za ova dva lokaliteta”, rekao je Džafić.
Ponovio je da je bio u stalnoj koordinaciji sa uredom Vlade FBiH, te resornim federalnim ministrom, kao i to da je sve poduzete aktivnosti uskladio sa zakonom.
“Rebalansom su Željeznice predvidjele sredstva koje bi trebala osigurati Vlada FBiH ukoliko se odluči da Željeznice samostalno idu u sanaciju ova dva dijela gdje je oštećena pruga. Na sastanku u Vladi 9.10. smo usaglasili stav da je neophodno raditi integralno rješenje cestovne i željezničke strukture, pa je 16. 10. donesen zaključak da se angažuju i Autoceste da krenu sa tim integralnim rješavanjem. Njihov zadatak je da se obrate međunarodnoj kreditnoj instituciji. Koliko znam EBRD banka je dala saglasnost i odobrila sredstva. Vidio sam odgovor Autocestama, a oni sada treba da izvijeste Vladu koja treba da donese odluku da li će se nastaviti rješavanje situacije putem Autocesta ili će Željeznice FBiH odvojeno raditi svoj dio”, nastavio je.
Zajedničko djelovanje sa Autocestama
On, kaže, smatra kako bi najpovoljnije rješenje bilo da se nastavi s planom u kojem bi se zajednički djelovalo sa Autocestama.
“Nažalost, malo se situacija razvukla, jer od 16.10. do danas, sad će mjesec dana, a konačna odluka Vlade, odnosno resornog ministarstva nije izašla na vidjelo, te i mi čekamo šta dalje da radimo”, dodao je.
Kaže kako su u međuvremenu privrednim subjektima omogućili alternativne pravce za izvoz i snabdijevanje.
“Organizovali smo prevoz iz nekoliko luka za kompletnu privredu u BiH. Ono što trenutno nije osigurano je prevoz uglja iz Ploča za Srbiju. Činjenica da to malo nešto više košta, a ne 16 puta kao što neki ministri izjavljuju u javnosti, informacije apsolutno ne stoje”, rekao je.
O ponudi privrednika da finansiraju obnovu
Podsjetimo, prije nekoliko dana je državni ministar saobraćaja Edin Forto izjavio kako se nekolicina privrednih subjekata ponudila da sama finansira obnovu dijela pruge, s obzirom da su njihvi troškovi čekanja već od onih koliko bi se uložilo u obnovu. Rekao je i to da su Željeznice FBiH to odbile.
“To je poluistinita informacija. Ponuda je bila uz uslov da u 2025. smanjimo cijene prevoza da bi nadoknadili ta sredstva kompanijama. To je bila usmena ponuda koja nije bila u skladu sa zakonom”, odgovorio je danas Džafić.
Tvrdi da je o ponudama izvijestio Vladu Federacije BiH.
Na medijski upit o tome da li će podnijeti ostavku, na šta ga je pozvao Forto, rekao je da ga, ukoliko smatra da je kršio propise, može smijeniti Vlada FBiH.