Duffy: Diskriminacija i segregacija nemaju mjesta u školama u BiH

Diskriminacija i segregacija nemaju mjesta u školama u Bosni i Hercegovini – kazao je direktor Misije Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) u BiH Peter Duffy.
U izjavi za medije tokom konferencije “Od diskriminacije do inkluzije i jednakosti u obrazovanju u BiH”, koja se održava danas u Sarajevu, istakao je da se radi o ozbiljnom problemu koji može uticati na sve aspekte u društvu.
Za uspostavu “dvije škole pod jednim krovom” Duffy je kazao da se pokazalo da nije dobro rješenje, a za problem u Jajcu rekao je da međunarodna zajednica radi na njegovom rješenju.
Direktor USAID-a smatra da se ne treba ići unazad već praviti korake naprijed, a da bi se pronašlo rješenje, potrebno je da se sastanu predstavnici vlasti, nastavnici i svi uključeni u obrazovni sektor.
Kako je rekao, potrebno je slušati šta učenici govore i žele, a njihova želja je da zajedno žive i pohađaju škole. Stoga, dodao je, sve uključene strane trebaju postići dogovor, za koji je potrebno postaviti određeni rok.
Slobodanka Dekić iz Koalicije “Jednakost za sve” navela je najveće probleme s kojima su se susreli u radu, a to su inkluzija djece s poteškoćama u razvoju u obrazovni sistem, koja se ne provodi efikasno, a drugo je pitanje “dvije škole pod jednim krovom”.

Slobodanka Dekić
U vezi s “dvije škole pod jednim krovom”, podsjetila je da je Vrhovni sud Federacije BiH presudio da se u slučaju Hercegovačko-neretvanskog kantona radi o etničkoj segregaciji te da je donesena odluka da se takva praksa prekine.
– Međutim, to se do danas nije desilo i ta odluka nije ispunjena, tako da sada imamo situaciju u Jajcu i u Republici Srpskoj – kazala je Dekić.
Naglasila je da se radi o veoma kompleksnom pitanju koje ne može biti riješeno “preko noći”, tako da će intenzivno raditi na razgovorima s institucijama, roditeljima i nevladinim organizacijama da bi zajednički našli adekvatno rješenje.

Alina Trkulja
Stručna saradnica u Centru za interdisciplinarne studije Univerziteta u Sarajevu Alina Trkulja ukazala je na neke od dobrih praksi koje ističu međunarodna zajednica i stručnjaci. Radi se o modelu u Brčko Distriktu BiH, koji je multikulturalni model, te praksama integracije podijeljenih škola, gdje je kao pozitivan primjer istakla Gimnaziju u Mostaru i Srednja škola u Žepču.
– Obje škole već nekoliko godina imaju zajedničku administrativnu upravu, kao i školske odbore, ali, nažalost, segregacija i dalje postoji u ovim školama, učenici i dalje idu u odvojena odjeljenja, slijedeći odvojene nastavne programe, na osnovu njihove etničke pripadnosti – dodala je.
Model Brčko Distrikta ocijenila je kao dobar, ali da ipak nije primjenljiv na kompletnoj teritoriji BiH.

Konferencija izazvala veliki interes
Po njenom mišljenju, najbolji model bio bi inkluzivni model obrazovanja koji bi podrazumijevao jedan nastavni plan i program multikulturalnog sadržaja te inkluzivno obrazovno okruženje u BiH.
Dodala je da će tokom konferencije razgovarati o načinu na koji se do takvog modela može doći.
Događaj je organiziran u okviru projekta “Jedan za sve: Koalicija organizacija civilnog društva protiv diskriminacije”, koji implementiraju Mediacentar Sarajevo, Centar za društvena istraživanja Analitika, Prava za sve i Vaša prava BiH.
- Alina Trkulja