Traže ukidanje PDV-a
Dnevno se u BiH uništi 767.123 obroka: Pokrenuta kampanja “Niko gladan. Niko sam”
U narednom periodu organizatori su najavili brojne aktivnosti kojima žele informisati javnost o ovom problemu i podići svijest o mogućnostima podrške najugroženijim kategorijama stanovništva
Svjetski dan borbe protiv uništavanja hrane se obilježava danas, 27. aprila, a u Bosni i Hercegovini je pokrenuta kampanja pod nazivom “Niko gladan. Niko sam”. Na ulicama Sarajeva, Banjaluke, Tuzle, Mostara, Bijeljine i Bihaća osvanuli su billboardi sa porukama koje apeliraju „Smanjimo uništavanje hrane – donirajmo je!”.
Zvanični podaci govore da se blizu 17.000 ljudi hrani u javnim (pučkim) kuhinjama, da u mnogim sredinama postoje zahtjevi za otvaranjem novih, a broj korisnica i korisnika ovih kuhinja stalno raste. Nedavno otvaranje javne kuhinje za bebe jedno je od alarmantnih upozorenja da se mora reagovati.
„Svakoga dana u BiH se uništi 767.123 obroka, jer se na doniranu hranu plaća PDV”, „Svaka peta osoba u BiH živi ispod linije siromaštva”, „Godišnje se u BiH uništi 280 miliona obroka koji bi mogli biti donirani” – ovo su samo neke od poruka nove kampanje pod nazivom „Niko gladan. Niko sam”. Kampanja za cilj ima potaknuti pronalaženje sistemskog rješenja za dio problema siromaštva u BiH, uključujući ukidanje PDV-a na doniranu hranu.
„Ukidanje PDV-a na doniranu hranu bi pokrenulo čitav niz aktivnosti koje bi za rezultat imale korist na svim nivoima društva. Naravno, najvažnije je da bi naši građani i građanke u stanju socijalne potrebe dobili doniranu hranu. To će se dogoditi kroz gradnju efikasnog mehanizma za doniranje hrane javnim (pučkim) kuhinjama koji će kompanijama omogućiti jednostavno i transparentno doniranje hrane.
Inicijalne analize pokazuju da će se, troškovno gledajući, korist za državu ogledati u optimizaciji budžeta na svim nivoima vlasti, jer bi do sada iznos predviđen za donacije hrane u novcu mogao biti usmjeren na druge socijalne programe. Kompanije će dobiti priliku da pokažu svoju humanu stranu. U principu, svako dobija, a najvažnije da niko u BiH neće ostati gladan. To je ono zbog čega smo sve ovo i započeli”, izjavio je Zoran Puljić, direktor Fondacije Mozaik koja predvodi partnerstvo koje stoji iza ove humane inicijative.
U narednom periodu organizatori su najavili brojne aktivnosti kojima žele informisati javnost o ovom problemu i podići svijest o mogućnostima podrške najugroženijim kategorijama stanovništva. Na web stranici nikogladan.lonac.pro možete saznati više informacija o inicijativi i načinima kako se pridružiti naporima da ljudi ne budu zaboravljeni, da niko ne ostane gladan.