Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Demant iz MOBiH: Zar rep oslića vrijedi 7,35 KM?

banja luka – dan rs – osbih1

Nakon što je Fokus.ba 28. septembra 2017. godine prenio tekst Balkanske istraživačke mreže (BIRN) pod naslovom: “Može li se ribi odsjeći rep kada je kupuje Ministarstvo odbrane”, reagirali su iz MOSBiH. Saopćenje prenosimo u cjelosti:

U cilju pravovremenog i objektivnog informisanja javnosti, zahtjevamo da se izvrši ispravka navoda u članku pod naslovom: “Može li se ribi odsjeći rep kada je kupuje Ministarstvo odbrane”, objavljenog na portalu “Fokus.ba” od 28. septembra 2017. godine. U tekstu je navedeno sljedeće:

1.”Firma Milivoja Stanivukovića iz Bijeljine izbačena je iz tendera za nabavku ribe za vojnike jer je pakovanje koje je poslao kao uzorak bilo za 11 grama teže od kilograma, koliko je predvidjelo Ministarstvo odbrane Bosne i Hercegovine. Stanivuković za Balkansku istraživačku mrežu (BIRN) objašnjava da je ribu nemoguće pakovati do tačnog iznosa u gramima poput šećera ili soli.

‘Ne može se ribi odsjeći rep da približiš tom nekom pakovanju’, kaže Stanivuković za BIRN.

Njegova firma ‘Lala i Lađo’ žalila se na odluku Ministarstva i dobila slučaj pred Uredom za razmatranje žalbi”.

U skladu sa navedenim, dostavljamo Vam demant na gore navedeni tekst, te ovim povodom žalimo istaći da se radi o informacijama koje su prezentovane na način da stvore loš imidž Ministarstva odbrane BiH.

“U navedenom članku, a u vezi žalbe firme Milivoja Stanivukovića ‘Lala i Lađo’ iz Bijeljine Ministarstvo odbrane je dalo izjašnjenje Uredu za razmatranje žalbi i njegov žalbeni navod u vezi težine nije osnovan, što je potvrdio i Ured za razmatranje žalbi, a što se može vidjeti iz dijela rješenja Ureda za razmatranje žalbi BiH.

U konkretnom postupku želimo istaći da je firma Milivoja Stanivukovića “Lala i Lađo” iz Bijeljine za artikl “Oslić zamrznuti, fileti” ponudila cijenu 17,30 KM bez PDV-a za jedan kilogram, dok je za istu stavku iz tenderske dokumentacije drugi ponuđač ponudio cijenu u iznosu 9,95 KM bez PDV-a za jedan kilogram. Postavlja se pitanje opravdane razlike cijena dvije ponude u iznosu od 7,35 KM po kilogramu, pa kada se to pomnoži sa traženom količinom od 1.200 kg, može se izračunati koliko košta u tekstu navedeni rep”.

2. “Njihova žalba jedna je od niza žalbi na tendere u Ministarstvu odbrane vrijedne nekoliko desetina miliona maraka godišnje. Ministarstvo odbrane je zbog grešaka u nabavkama moralo platiti troškove postupaka žalbi”.

U skladu sa navedenim, dostavljamo Vam demant na gore pomenuti tekst:

“Po pitanju navoda o milionskim žalbama, ističemo činjenicu da MOBiH godišnje provede oko 300 različitih postupaka javnih nabavki, a da smo u 2017. godini do 01.10.2017. godine 17. žalbi uputili sa izjašnjenjem Uredu za razmatranje žalbi.

Sedam žalbi Ured je djelomično ili upotpunosti usvojio, dvije još nisu rješenje, dok je ostalih osam odbačeno ili odbijeno kao neosnovano”.

3. “U jednom slučaju Ministarstvo je provelo proces do kraja i, kada je trebalo potpisati ugovor sa izabranom firmom, ljudi u Ministarstvu su promijenili mišljenje i posao dali drugoj firmi. Objasnili su to vlastitom greškom u procesu, ali su na kraju odlukom Ureda morali vratiti prvobitnu odluku i iz budžeta platiti troškove postupka. Milivoje Stanivuković, čija firma je izbačena iz tendera zbog razlike u težini ribe od 11 grama, kaže da je neprihvatljivo ponašanje Ministarstva da odbija ponude koje ispunjavaju uslove.

– Da li je to možda namjera ugovornog organa da izbaci iz takmičenja, da demorališe neke ponuđače s nekog drugog prostora, a ne s prostora u kome su otprilike dobavljači za koje su navikli da pobjeđuju na tenderima”, smatra Stanivuković.

Kada ne uspije završiti tender do kraja, Ministarstvo može, po Zakonu o javnim nabavkama, nabavljati hranu od firmi koje su ranije pobijedile na tenderu.

– Odbacivanjem ovakve ponude ide naruku tom nekom bivšem dobavljaču, bivšem pobjedniku na tenderu, kaže Stanivuković”.

U skladu sa navedenim, dostavljamo Vam demant na gore pomenuti tekst:

– Za konkretan slučaj ističemo da Komisija pri radu nije uzela u razmatranje preferencijalni tretman domaćeg i kada se sve to ispravilo, na kraju ponuđač kome je dodijeljen ugovor pored njegove izjave da može isporučiti robu po tehničkoj specifikaciji tražio nam je da ne isporuči ključne artikle po traženoj specifikaciji. Nagralašavamo da smo upravo za te ključne artikle tražili pojašnjenje cijene prije donošenja odluke jer su bile neprirodno niske u odnosu na druge ponuđače (za 1.100 KM po artiklu niže od druge ponude, a tražene količine su 96 komada za tri godine), dok su ostali artikli bili znatno skuplji u odnosu na drugu ponudu. Nakon pokušaja da se ugovor djelomično izvrši, pri čemu nam je nuđena isporuka svih artikala osim ovog ključnog ispalo bi da smo sve artikle znatno skuplje platili u odnosu na realne tržišne vrijednosti, naravno da to nismo uradili nego smo pokrenuli proceduru i aktivirali bankovnu garanciju u iznosu od 17.700,00 KM.

Ističemo da su nam svi ponuđači koji ispunjavaju uslove iz tenderske dokumentacije dobro došli, posebno ponuđači i proizvođač iz Bosne i Hercegovine, stoga su tvrdnje da se preferira teritorijalni princip tendenciozne i neistinite, jer upravo lice koje je to izjavilo ima aktivan ugovor sa Ministarstvom odbrane, pa bi bilo dobro da svoje tvrdnje potkrijepili dokazima”, kaže se u rekaciji Ministarstva odbrane BiH.

Može li se ribi odsjeći rep kada je kupuje Ministarstvo odbrane