Nemjerljiva šteta
Damir Mašić: Ko će i kada položiti račune za dionicu Vranduk – Ponirak?
Na sjednici Predstavničkog doma iznio je mnoštvo informacija koje upućuju na zloupotrebe ogromnog iznosa sredstava
Na jučerašnjoj sjednici Predstavničkog doma Parlamenta Federacije BiH poslanik SDP-a Damir Mašić aktuelizirao je pitanje zastoja izgradnje dionice autoputa “Vranduk – Ponirak” kao i potencijalne zloupotrebe ogromnog iznosa sredstava, a o čemu je prvi izvijestio Fokus.
Govoreći o ovoj dionici, naveo je kako je ugovor o izgradnji ove dionice potpisan 2019. godine, iste godine je početa i izgradnja, a završetak izgradnje je bio planiran 2021. godine. Dakle, prije više od dvije godine dionica je trebala biti završena. Dužina dionice je 5,3 kilometra, a ugovorena vrijednost izvođenja radova 76,5 miliona eura. Izvođači su azerbejdžanski Azvirt i bosanskohercegovački Hering, a finansiranje je osigurano putem OPEC fonda.
Kako je dalje istakao, odmah nakon potpisivanja ugovora azerbedžanski Azvirt kreće u izmjene prvobitnog projekta iako to, navodno, nije bilo moguće raditi sukladno potpisanom ugovoru. Pored ugovorenih 76,5 miliona eura, odmah se krenulo i u dodatno zaduženje od 25 miliona eura iz OPEC fonda.
-Izmjenama ovog projekta na sektoru 6 i 7 ove dionice, što je 1700 metara unutar ukupnih 5,3 kilometara, procjenjuju na dodatnih čak 69 miliona eura što je gotovo jednako ugovorenom iznosu za kompletnu dionicu. Nakon toga Azvirt koriguje prijedlog na jednako vrtoglavih 48 miliona eura, iako je previđena cijena koštanja u prvobitnom ugovoru za ovaj dio dionice na sektorima 6 i 7 od 1700 metara bila 9,7 miliona eura. Dakle, sa procijenjenih 9,7 miliona eura u potpisanom ugovoru, nakon potpisivanja istog naprasno postaju 48 miliona eura – naveo je Mašić.
Prethodni direktor Elmedin Voloder neposredno, konstatovao je, pred svoju smjenu u maju 2023. da suspenduje Azvirt na dvije godine, a onda novoimenovani direktor Lasić odmah nakon imenovanja ukida ovu suspenziju Azvirt i to 30. maja 2023.
Isti novoimenovani direktor Lasić 22. augusta od Azvirta, dalje ističe Mašić, traži obustavu radova, dvije godine nakon što je prošao rok za završetak radova na ovoj dionici!?
-Zvanično obrazloženje je bilo da nije spremna revizija projekta za sektor dionice koji se tek treba graditi, a nezvanični razlog je navodno bio jer je nestalo para!? Obzirom da mi učestalo proteklih godina imamo probleme na pojedinim projektima koje radi Javno preduzeće Autoceste FBiH, od tunela “Hranjen” i dionice Zvirovići-Počitelj i pukotina na mostu do ovog slučaja za koje mi nikada nisu dostavili odgovore, tražio sam punu informaciju od JP Autoceste FBiH i resornog Ministarstva za saobraćaj i komunikacije i otvoreno im postavio pitanje ko je odgovoran za nastale propuste i kada će položiti račune za nemjerljivu štetu koja je napravljena gradjanima Federacije BiH. Za njih ne znam, ali znam da ja odustati neću od postavljanja njima nezgodnih pitanja i traženja odgovornosti nadležnih – poručio je Mašić.