Donosimo nove detalje
Da li će zbog obustave radova na dionici Vranduk-Ponirak biti otpušteno 140 radnika?
Skoro svi radnici su lokalno stanovništvo. Ko obmanjuje koga: Iz Autocesta su izvođaču radova dostavljane različite informacije o projektima
Odluka Autocesta FBiH o privremenoj obustavi radova na dionici autoputa Vranduk-Ponirak, koja predstavlja jedno od najvećih gradilišta u cijeloj BiH, mogla bi rezultirati otpuštanjem oko 140 radnika, saznaje Fokus.
Ovu informaciju, kako saznajemo, Autocestama FBiH predočio je izvođač radova na ovoj dionici, azerbejdžanska kompanija Azvirt. U odgovoru Autocestama na odluku o privremenoj suspenziji, naveli su da bi ona mogla prouzrokovati demobiliziranje opreme i otpuštanje 140 radnika, ne uključujući inžinjere i administrativno osoblje koji su trenutno angažirani na projektu. Napomenuli su da su skoro svi radnici lokalno stanovništvo.
Značajni troškovi
Ovo bi, navode, moglo rezultirati značajnim troškovima koje izvođač radova mora nadoknaditi, poput otpremnina radnicima, transporta opreme u instranstvo i sl. Ističu da će ponovna mobilizacija također imati značajan trošak, a njeno trajanje bi odgodilo početak radova kada projekti budu dostupni. Sve to, zaključuju, uz mjesečnu naknadu ostalih troškova, uključujući i brojne radnike obezbjeđenja.
Podsjetimo, Fokus je već izvijestio o brojnim nelogičnostima koje su se vezale za ovu dionicu, a prema informacijama s kojima je Azvirt suočio Upravu Autocesta FBiH ima ih još mnogo više.
Naime, iz Autocesta FBiH su u prekjučerašnjem saopćenju za javnost naveli kako se radovi obustavljaju “zbog ukazane potrebe za usklađivanjem projektne dokumentacije i dodatnom analizom troškova izgradnje dionice autoceste Vranduk – Ponirak, posebno u dijelu koji se odnosi na odstupanja od ugovorenih radova. Odnosno, kako su istaknuli, “uvidom u izvođačev program radova, te činjenicu da se radovi ne izvode na više od 50% ugovorene trase bilo je neophodno izbjeći nepotrebno velike troškove zastoja i privremeno obustaviti radove”.
Međutim, iz Azvirta navode da su prilično iznenađeni da nakon četiri i po mjeseca od početka revizije i nakon što su svaki put bili obavješteni od Autocesta FBiH da će novi projekt biti finaliziran i dostupan za sedmicu ili dvije, primili odluku o obustavi radova.
Ističu da je glavni projekat za sektor 6 dionice dostupan još od januara ove godine, te podvlače kako nije razumno da Autoceste BiH obustavljaju radove iz napomenu da će projekti tek biti dostupni u narednim mjesecima. Dodatnu konfuziju, kako navode, unosi i izjava predstavnika Autocesta FBiH Esada Mulavdić na sastanku od 26. Jula, odnosno samo dan nakon što su od Autocesta dobili odluku o suspenziji radova, da je novi projekat za sektor 6 završen, dok je za Sektor 7 skoro gotov.
Falsifikovani podaci
U daljoj elaboraciji navode da je nedostatak primjenjivih projekata za sektore 1,6,7 dionice problem koji je neriješen već duže vrijeme. Tvrde da su u startu, dakle još u 2019. godini, naišli na nedovoljne i falsifikovane geološke podatke koji su doveli do svih problema. U informacijama predočenih Autocestama, preduzeću Integra iz Mostara, koje je napravilo glavni projekat, spočitavaju nedostatna istraživanja terena.
Čak ističe da je na sektoru 5 ove dionice čiji projekat je također izradila Integra došlo do urušavanja kosine, što je uzrokovalo štetu na radovima. Nakon toga su, kaže preispitali i ostale sektore odlučili da za pojedine (2 i 5) angažuju novog projektanta. Za sektor 1 su od Autocesta tražili pojašanjenja, ali, kako navode, nikada nisu dobili odgovor.
Umeesto toga, od ovog javnog preduzeća su, ističu, u februaru 2022. da će sami nastaviti sa izradom projekta za sektore 1,6,7, a u oktobru su ih izvijestili da će to biti turska firma Yuksel.