"NULA POSTO"
Bojkot ipak daje rezultate?! Šulić: Marže će se odreći nekoliko domaćih proizvođača, dobavljača i trgovaca u RS
Nakon prvog bojkota održanog 31. januara 2025. godine, građani su ponovno pozvani na bojkot trgovina u petak i subotu, 7. i 8. februara
Ministar trgovine i turizma Republike Srpske, Denis Šulić, izjavio je da će od 3. marta do 30. juna ove godine na određene proizvode robe široke potrošnje biti uvedena marža od nula odsto.
“Marže će se odreći nekoliko domaćih proizvođača, dobavljača i trgovaca. Spisak proizvoda biće utvrđen naknadno, a očekuje se da će biti objavljen nakon dodatnih konsultacija sa proizvođačima i dobavljačima”, izjavio je Šulić nakon sastanka s proizvođačima i dobavljačima, ali nije naveo o kojim se proizvodima radi.
On je dodao da su na to pristali i trgovci sa kojima je održan sastanak prošle sedmice. Šulić je podsjetio da je identična kampanja u RS bila i krajem 2023. godine.
“Vjerujem da će potrošačima biti dostupan veći broj proizvoda po mnogo nižim cijenama”, dodao je Šulić.
Kampanja “Društveno odgovorni”
Prema riječima Šulića, uporedo traje i kampanja “Društveno odgovorni”, u kojoj tržni centri i trgovine nude niže cijene na određene proizvode. Ti proizvodi su označeni posebnim stikerima radi lakšeg prepoznavanja.
“Tražićemo i od tržnih centara da nam na sedmičnom ili mjesečnom nivou dostavljaju cijene koje ćemo objavljivati, tako da građani mogu da uporede”, dodao je Šulić.
Bojkot kupovine
On tvrdi da od trgovaca u RS ima informacije da na dan bojkota kupovine, protekli petak, nije bilo značajnijeg odstupanja u prometu ili prodaji proizvoda.
Komentarišući najavljeni dvodnevni bojkot kupovine, Šulić je rekao da nema ništa protiv građanskog aktivizma.
VEZANO Nakon jednodnevnog, u BiH slijedi dvodnevni bojkot trgovina: “Prvi je uspio!”
Nakon prvog bojkota održanog 31. januara 2025. godine, građani su ponovno pozvani na bojkot trgovina u petak i subotu, 7. i 8. februara. Cilj ovih akcija je ukazati na nezadovoljstvo zbog kontinuiranog rasta cijena i potaknuti trgovce na smanjenje marži.
Suprotne informacije
Prema izvještajima, tokom prvog bojkota zabilježen je smanjen broj kupaca u tržnim centrima i prodavnicama. No, primjerice, iz Porezne uprave FBiH su objavili potpuno drugačije informacije. Opširnije…
Ove aktivnosti dio su šireg regionalnog trenda, gdje su slični bojkoti organizirani i u drugim zemljama jugoistočne Europe, poput Hrvatske, Crne Gore i Sjeverne Makedonije, s ciljem suzbijanja rasta cijena i zaštite potrošača.