Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

reakcija

BiH ostaje bez 70 miliona eura, premijeri iz SDA objašnjavali zašto nisu dali saglasnost

Irfan Halilagić, premijer Vlade Tuzlanskog kantona
FOTO: Fena
Irfan Halilagić, premijer Vlade Tuzlanskog kantona

Naveli da očekuju “razumijevanje Evropske komisije”, te da su njihovi argumenti “opravdani i formulisani s ciljem unaprijeđenja procesa i samog dokumenta”

Reformska agenda, odnosno 110 mjera koju je Bosna i Hercegovina trebala poslati u Brisel kao bazu za dobijanje prve tranše Plana rasta za Zapadni Balkan Evropske unije nije usvojena, a razlog je prema bio odgovor premijera četiri kantona u Federaciji BiH.

Klix.ba je u posjedu odgovora kojeg su premijeri Zeničko-dobojskog, Tuzlanskog, Unsko-sanskog i Srednjobosanskog kantona poslali na pitanje Radne grupe o tome da li su “za” ili “protiv” nacrta Reformske agende.

Nisu dali saglasnost

“Obavještavamo vas da dajemo uslovnu saglasnost na tekst Nacrta Reformske agende u Bosni i Hercegovini, kojeg je potrebno uputiti Evropskoj komisiji na dalju proceduru”, stoji na početku odgovora, kojeg je Vijeće ministara BiH interpretiralo kao glas “protiv”, zbog čega je i u Brisel poslano da dokument nema potrebnu saglasnost.

Dalje kažu kako su “svjesni da je usvajanje ovog dokumenta u interesu građana BiH”, ali i da je “je proces usaglašavanja dokumenta bio vođen netransparentno, pristrasno i metodološki krajnje upitno”, te da je to vidljivo iz kvaliteta ovog dokumenta koji je trebao biti poslan, da je saglasnosti bilo.

“Naime, osim što nam je sredinom maja data mogućnost da dajemo komentare na prvu šturu verziju Nacrta Reformske agende, u periodu nakon toga nismo imali zahtjeve za komentare i konsultacije. Međutim, jasno je da su se konsultacije vodile sa predstavnicima entiteta RS i da su se njihovi komentari prihvatali i onda nama dostavljali kao već prihvaćeni, bez mogućnosti da dajemo svoje dopune i korekcije. Ukazujemo da su svi rokovi koji su nam dati za izjašnjavanje bili ciljano kratki i na sate, ultimativni, a sa krajnjim ciljem da bi nas onemogućili da dajemo komentare, mišljenja i naš doprinos. S druge strane vidljivo je da su se konsultacije odvijale sa entitetom RS i da su po diktatu tog entiteta njihovi stavovi uvažavani, a naše mišljenje uglavnom ignorisano”, kažu dalje premijeri ova četiri kantona.

Poslali svoje korekcije

Zatim su poslali svoje korekcije predloženog dokumenta koje su predstavili kao uslove za njihovu saglasnost. Riječ je o pet tačaka, a prva se odnosi na dvije neusaglašene mjere, koje su izbačene iz dokumenta Reformske agende na zahtjev vlasti iz manjeg bh. entiteta Republika Srpska.

Tačnije, premijeri ova četiri kantona su tražili vraćanje u dokument mjera vezanih za Ustavni sud BiH, odnosno za popunjavanje suda sudijama iz RS-a te implementaciju svih odluka, te ukidanje entitetskog veta u odlukama Vijeća za konkurenciju BiH i Vijeća za državnu pomoć.

“Zbog protivljenja entiteta RS, ove dvije reforme su ostale neusaglašene. Također, na zahtjev entiteta RS izbrisan je i cjelokupni tekst koji se odnosio na ovu tematiku, a i same reforme iz Nacrta Reformske agende s ciljem da se Evropska komisija dezinformiše i da se stekne utisak da smo odustali od ove dvije reforme. Iz tog razloga tražimo vraćanje teksta reformi i vraćanje teksta obrazloženja koji se odnosi na ove reforme u Nacrt Reformske agnede jer se time garantuje da će i one biti predmet konsultacija s linijskim Direktoratima Evropske komisije. Evropska komisija treba biti informisana da ove dvije reforme nisu usaglašene”, kažu u svom odgovoru.

Druga tačka odnosi se na formulaciju u samom dokumentu koja je također vezana uz entitet RS.

“Engleski termin ‘national’ u smislu ‘državni’ za entitet RS je bio problem i traženo je u svim slučajevima da se briše, što je za nas neprihvatljivo i tražimo vraćanje tog termina u cijelom tekstu”, stoji u drugom prigovoru premijera četiri kantona.

Poseban fokus stavljen na tabelu 146

Treća tačka kaže da se “tamo gdje je predviđeno uspostavljanja jedinstvenih registara na nivou BiH” insistira da ostanu takvi, odnosno da se nadležnosti ne prebacuju na niže nivoe vlasti.

Poseban fokus stavljen je na tabelu 146 iz nacrta Reformske agende.

“Posebno je problematična tabela br. 146 koja sadrži indikativnu listu projekata kojom se omogućava finansijska podrška samo nekim kantonima i entitetu RS (primjer projekata: Uvođenje sistema za hlađenje i zagrijavanje u srednjim školama u HNK, Obezbjeđenje minibuseva za osnovne škole u entitetu RS 1,5 miliona eura, Opremanje osnovnih i srednjih škola sa ICT opremom i implementacija wireless interneta u svim školama u entitetu RS 7,8 miliona eura, itd.). Ova raspodjela ne garantuje ravnomjeran razvoj BiH i ista prava svih građana, posebno djece, te bi dovela do ekonomske diskriminacije kantona sa bošnjačkom većinom”, stoji u odgovoru.

Posljednja tačka, odnosno primjedba ili uslov, kaže da se ponište sve izmjene gdje su se u dokumentu brisale državne, a unosile entitetske institutcije.

Očekuju “razumijevanje EU”

Dalje su naveli da očekuju “razumijevanje Evropske komisije”, te da su njihovi argumenti “opravdani i formulisani s ciljem unaprijeđenja procesa i samog dokumenta.”

“Naglašavamo još jednom da je ovo samo Nacrt Reformske agende i insistiramo kod svih koordinirajućih institucija da dokument mora proći formalan proces konsultacija i provjera sa razumnim rokovima (a ne rokovima na sate). Ne smije se dozvoliti niti u jednoj fazi da se određene konsultacije vrše sa predstavnicima entiteta RS bez znanja ostalih aktera te da se njihovi komentari uvažavaju bez naše saglasnosti”, piše na kraju odgovora kojeg su usaglasili premijeri Zeničko-dobojskog, Tuzlanskog, Unsko-sanskog i Srednjobosanskog kantona.