BiH nema plan za turizam, stvaraju se na desetine turističkih organizacija
Zahvaljujući geografskom položaju, prirodnim bogatstvima i drugim resursima u BiH turizam predstavlja jednu od najperpektivnijih grana.
Međutim, i pored rasta u ovom sektoru svage godine BiH ni približno nije iskoristila svoje potencijale. Vlasti u BiH ne promoviraju dovoljno bh. destinacije po svijetu kako bi se privuklo više turista.
“Promocija je samo jedan reklamni dio u sektoru turizma, a razvoj sektora osigurava izvršna vlast. Zasad u BiH nijedan nivo vlasti nema kvalitetne planske i strateške dokumente”, istakli su za Fokus.ba iz Tursitičke zajednice FBIH.
Novi predloženi Zakon o turizmu u FBiH podigao je dosta bure u ovom entitetu ponajviše oko dileme da li fokus treba staviti na razvoj lokalnih zajednica kroz općinske turističke zajednice ili na kantone i FBiH?
Iz Turističke zajednice FBIH napominju da ovaj prijedlog zakona nije reformski u smislu promocije turizma budući da predviđa velika rasparčavanja sredstava od boravišne takse i gomilanje administracije, ako se uzme u obzir da predloženo zakonsko rješenje predviđa općinske, kantonalne i federalnu turističku zajednicu (koje u rješenju nazivaju turističkim organizacijama).
“Nameće se jednostavan logičan zaključak da bi nakon sadašnjih 11 turističkih zajednica u Federaciji BiH (10 kantonalnih i 1 federalna) ubuduće postojalo oko stotinu turističkih organizacija kada bi se osnovale na svim predviđenim nivoima. Pitanje je da li se samo od boravišne takse može ostvariti kvalitetna promocija pošto postoje sredine u kojima nema nijedan smještajni objekt, a budžeti svih nivoa u BiH su ionako prekapacitirani i administrativne jedinice žive uglavnom od kredita i posudbi međunarodnih finansijskih i kreditnih institucija”, naveli su iz Turističke zajednice FBiH.
Ističu da fokus razvoja turizma svakako treba staviti na razvoj lokalne zajednice, ali i promociju bi trebalo osmisliti na drugačiji način.
“Turističke zajednice nigdje u svijetu nisu generatori razvoja u državi, one su zadužene za promociju, a esencijalno za razumijevanje oblasti je odvojiti pojam promocije od pojma razvoja, jer nosioci razvoja u svakoj državi su vlade sa svojim ministarstvima, koje bi donijele adekvatne strategije, akcione planove, planove podsticaja privatnom sektoru i mnogo drugih smjernica, koje bi kroz naporan i efektivan rad doprinijele stvarnom progresu” zaključili su iz Turističke zajednice FBiH.