Obrazovanje
BiH ne bi smjela zanemariti rezultate prvog PISA testiranja
BiH je prošle godine prvi put učestvovala u PISA testiranju, a rezultati će biti objavljeni 3. decembra
U Banjaluci se danas održava obrazovna dijaloška platforma za učesnike iz različitih društvenih sektora u organizaciji nevladine organizacije Genesis project, javlja Anadolu Agency (AA).
Dijana Miljatović, projektni asistent u Genesis projectu, istakla je da je ova dijaloška platforma izuzetno važna jer se 3. decembra očekuju rezultati PISA testiranja za cijeli svijet u kojem je prvi put učestvovala Bosna i Hercegovina.
Na današnjoj platformi više od 30 učesnika imaće priliku da sazna zašto su PISA, TIMS i ostala međunarodna istraživanja u obrazovanju važna, kao i da učesnici razumiju koncept kvalitetnog obrazovanja.
Ivana Zečević, ekspert za pedagošku i školsku psihologiju, vanredni profesor na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Banjaluci pojasnila je da je u PISA testiranju organizovanom prošle godine u BiH učestvovalo 213 škola i 7.000 učenika.
“Rezultati za mene neće biti zabrinjavajući nego očekujući, da naša djeca neće pokazati zavidno funkcionalno znanje jer testovi i zadaci nisu zadaci sa kakvima se oni susreću u svojim školama”, istakla je Zečević i dodala da očekuje da BiH bude u trećoj grupi zemalja je, jer su zadaci poprilično opterećeni tekstom.
Prema njenim riječima, zadaci na ovom testiranju nisu iz određenih lekcija, nastavnih jedinica niti iz određenih predmeta, već “predstavljaju kompot svega onoga što su djeca do tada učila iz domena čitalačke, matematičke i finansijske pismenosti, iz prirodnih nauka”.
“Teško mi je izjaviti da ne očekujem puno od naše djece, jer nema razloga da razmišljamo da ona u bilo čemu zaostaju u odnosu na djecu iz zemalja koje će postići zavidan uspjeh. Mislim da ih nedovoljno dobro pripremamo i da im na nivou osnovnog obrazovanja ne dajemo funkcionalno znanje i da se na ovome oni neće pokazati dobrima, ali to ne znači da nemamo kvalitet među pojedincima”, kazala je ona.
Istakla je da rezultate PISA testiranja, kakvi god da budu, treba iskoristiti da se napravi sekundarna analiza koja će pokazati zbog čega su rezultati takvi kakvi jesu, koji su faktori uticali da djeca ostvare rang koji ostvare.
“Sljedeće PISA testiranje je nakon tri godine, da uvedemo izmjene u nastavnom procesu – ne radikalne i suštinske, da mjerimo da li je došlo do pomjeranja u te tri godine”, rekla je ona.
Podsjetila je da nakon TIMSS tesitranja 2007. godine nije bilo rekacije, ali da je to preskupo da nas ne interesuje.
“Svaka zemlja bi trebalo podatke da shvati ozbiljno, trebalo bi da gledamo šta iz ovog možemo da naučimo, a ne da izmišljamo razloge zbog kojih smo na mjestu na kojem jesmo, da okrivljujemo jedni druge. Tu smo gdje smo, djeca će nam pokazati koliko smo u njih investirali”, rekla je Zečević i dodala da je nakon objavljivanja rezultata potrebno zatražiti pomoć stručnjaka iz regiona, na primjer iz Slovenije, koja je na prošlom PISA testiranju bila u grupi najboljih.
Osim Banjaluke, obrazovne dijaloške platforme će još biti organizovane i u Trebinju, Istočnom Novom Sarajevu i Sarajevu, a već su realizovane u Bugojnu, Doboju, Bijeljini, Travniku, Tuzli i Novom Travniku.
Obrazovna dijaloška platforma sa realizuje u sklopu projekta “Dijalog za budućnost” koji implementiraju UNICEF, UNESCO i UNDP u partnerstvu sa Predsjedništvom BiH. Projekt “Dijalog za budućnost” se finansira sredstvima Ureda Ujedinjenih nacija za podršku izgradnji mira / Fonda za izgradnju mira, te sredstvima Ambasade Kraljevine Norveške.