BiH će kroz dvije godine u potpunosti kontrolisati svoj zračni prostor
Država BiH bi kroz dvije godine trebala preuzeti kontrolu nad cjelokupnim zračnim prostorom iznad naše zemlje, potvrđeno je za Fokus.ba u Agenciji za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA).
“Sigurni smo kako kroz predan i uporan rad svih naših uposlenika, kroz uspješnu saradnju sa nadležnim institucijama i EUROCONTROL-om, kroz suradnju sa partnerskim agencijama, možemo ispoštovati planirani rok za preuzimanje kontrole nad cjelokupnim zračnim prostorom Bosne i Hercegovine, predviđen akcijskim i tranzicijskim planom te Fazom II BHATM strategije do kraja 2019. godine”, istakao je u razgovoru za Fokus.ba Rade Zucić, portparol BHANSA-e.
Dodao je da je BHANSA pokrenula i završila proces izbora kandidata za obuku i školovanje za kontrolore zračnog prometa kao i konkurs za izbor certificiranog trening centra u kojem će se odvijati obuka kandidata, što je glavni preduslov kako bi se započelo sa pružanjem usluge u cjelokupnom zračnom prostoru Bosne i Hercegovine.
Zucić je podsjetio da od 2014 .godine BHANSA pruža usluge u zračnom prostoru BiH do 10.000 metara visine.
“Time je BHANSA ujedno postala najmlađi pružatelj usluga na teritoriju Europe. Početkom februara ove godine, kontrolor leta BHANSA-e je iz Centra oblasne kontrole leta – Operativne jedinice ATCU II Banja Luka, prvi put uputio dobrodošlicu avio posadi u zračnom prostoru BiH. Na ovaj način, zvanično je počelo pružanje usluga i iz ove operativne jedinice čime je BHANSA napravila još jedan važan korak prema ispunjenju strateškog cilja – početka pružanja usluga u cjelokupnom zračnom prostoru Bosne i Hercegovine do nivoa FL 660 odnosno 20 000 metara”, kazao je Zucić.
Posebno je naglasio da BiH ne plaća nikakav novac agencijama susjednih država Hrvatske, Srbije i Crne Gore koje trenutno pružaju usluge u zračnom prometu iznad nivoa FL 325 odnosno 10 000 metara na teritoriju Bosne i Hercegovine.
“Agencije susjednih država, kao i BHANSA, posluju na principu sistema pune nadoknade troškova. Ovaj princip podrazumijeva kompenzaciju troškova nastalih prilikom pružanja usluga u zračnoj plovidbi putem naplate rutnih naknada za pruženu uslugu avio kompanijama koje te usluge koriste prilikom preleta iznad Bosne i Hercegovine. Dakle Bosna i Hercegovina iz budžeta ne izdvaja sredstva za kontrolu zračnog prostora”, zaključio je Zucić.