bh. agencija
BHANSA pokrenula ambiciozni plan vlastitog školovanja kontrolora letenja
Direktor BHANSA-e Davorin Primorac ističe da u svijetu trenutno nedostaje oko 15.000 kontrolora letenja, a 143 oblasna i aerodromska kontrolora BHANSA-e spadaju među kvalitetnije, jer svakodnevno rade u zahtjevnim uvjetima, na malom dijelu neba reguliraju i do 1.700 letova dnevno
Kao što je i najavila, Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA) krenula je u ambiciozni plan vlastitog školovanja kontrolora letenja, kako bi riješila sve izraženiji problem nedostatka ovih usko specijaliziranih kadrova.
U prvoj fazi bi se to radilo uz pomoć referentne kompanije ili institucije iz inozemstva ali bi se, za razliku od prethodnih godina, školovanje odvijalo u Bosni i Hercegovini. Nakon toga postupno bi BHANSA potpuno preuzela taj proces, a planovi su da se u bliskoj budućnosti, osim vlastitih, kadrovi školuju i za potrebe drugih tržišta.
Kako je u pitanju vrlo traženo zanimanje, mnoge bogate zemlje privlače školovane kontrolore letenja diljem svijeta i nude im atraktivne poslovne ponude. S tim problemom se suočavaju i mnoge zemlje Europske unije pa ne čudi što je jedan broj kontrolora letenja iz BiH već prihvatio ponude iz arapskih i drugih bogatih zemalja.
Direktor BHANSA-e Davorin Primorac ističe da u svijetu trenutno nedostaje oko 15.000 kontrolora letenja, a 143 oblasna i aerodromska kontrolora BHANSA-e spadaju među kvalitetnije, jer svakodnevno rade u zahtjevnim uvjetima, na malom dijelu neba reguliraju i do 1.700 letova dnevno.
-Kako bi se održala naša sposobnost kvalitetnog i pouzdanog pružanja usluga u zračnoj plovidbi odlučili smo se da sami školujemo buduće kontrolore letenja za potrebe BiH, ali i drugih zemalja. Krenuli smo po sveučilištima, odnosno univerzitetima u kampanju predstavljanja studentima mogućnosti koje nudi ovaj posao. Vjerujemo da će njihov, ali i interes drugih kandidata koji ispunjavaju osnovne uvjete biti veliki i da ćemo uskoro početi sa školovanjem, naravno u ovom trenutku uz asistenciju renomirane inozemne kompanije, ističe Primorac.
Riječ je o specifičnoj djelatnosti koja iziskuje određene sposobnosti i kvalitete koji će očito biti važni u selekciji, ali i samom školovanju budućih kontrolora. Oni „reguliraju“ zračni promet, odnosno pružaju instrukcije i informacija posadama zrakoplova u svrhu sigurnog razdvajanja. Zato je bitno odabrati najbolje kandidate za ovaj zahtjevni posao.
Kako najavljuje Primorac, u selektiranju će se tražiti posebni uvjeti, koji uključuju kognitivne sposobnosti i zdravstveno stanje.
-Obuka za kontrolora zračnog prometa je zahtjevna i traje do tri godine. BHANSA snosi troškove obuke, smještaj, te naknadu tijekom studiranja. Nakon uspješne obuke stipendisti dobivaju stalni posao u našoj agenciji, ističe Primorac, koji je uvjeren je kako se BiH brzo može pozicionirati kao regionalno središte za školovanje kontrolora leta.