Građani BiH se sve češće odlučuju za satelitsko praćenje vozila
Satelitsko praćenje vozila usluga je kojoj se najčešće okreću kompanije, ali u posljednje vrijeme u BiH je ova forma nadzora nad vozilom postala privlačna i građanima.
U proteklih pet godina samo u Sarajevu je ukradeno preko 3.600 vozila, što je jedan od razloga zašto građani žele na svaki mogući način zaštiti svoju imovinu.
Kako je u razgovoru za Fokus.ba istakao Nedim Zgodić iz kompanije NEX Studio sa sjedištem u Sarajevu, oko 10 posto klijenata koji se odlučuju za satelitsko praćenje vozila su fizička lica.
“Građani se za ovu uslugu odlučuju ili radi zaštite vozila ili radi kontrole partnera. U početnom razgovoru sa njima uvijek utrvrđujemo da li se radi o rizičnoj kategoriji automobila, dakle to su ona koja se najčešće otuđuju u BiH. Imali smo i kompleksnijih zahtjeva građana i tada zaštitu radimo na nešto drugačiji način od uobičajenog”, rekao je Zgodić za Fokus.ba.
Kompanija NEX Studio ima otvorene zastupničke urede u više evropskih zemalja, a trenutno imaju 14.000 vozila na serveru. U BiH njihove usluge koriste i pojedina državna preduzeća kako bi smanjila troškove.
“Ono što mi nudimo jesu multifunkcionalna rješenja uštede, amortizacije, goriva… Generalno spašavamo novac i ubrzavamo radni proces našim klijentima“, kazao je Zgodić.
U posljednjih deset godina došlo je do velikog rasta u sektoru satelitskog praćenja vozila, dodaje Zgodić, te ističe da zahvaljujući ovoj usluzi kompanije samo na jednom automobilu svog voznog parka dnevno mogu uštediti dva i više litara goriva.
“Uređaj koji ugrađujemo na vozilo je neprimjetan, ne narušava interijer, a donosi velike koristi. Vozilo se može pratiti odmah po ugradnji uređaja. Na osnovu mjerenja dobivaju se tačni podaci koliko automobil provodi vremena u vožnji, koliko u leru, kojom se brzinom kreće itd. Preporukama i savjetima koje dajemo klijentima značajno se uštedi. Najznačajniji je faktor brzine kojom možeš ubiti sebe, ubiti nekoga, uništiti vozilo, uništiti robu koja se prevozi, pa tek onda dolazi ušteda na gorivu, amortizaciji goriva i ulja itd”, rekao je Zgodić.
Dodao je da vozač treba da teži tome, ovisno da li se radi o otvorenoj ili gradskoj vožnji, da na optimalnom broju obrtaja ostvari potrebnu brzinu,
“Napominjem, treba se prilagođavati cesti i uslovima na putu, tj. pametnom pristupu i načinu korištenja vozila, opterećenju motora, normalnom pritiskanju pedale gasa, prenosa iz jedne u druge brzine i dr. Tako se dolazi do manje potrošnje i naravno manjih troškova amortizacije”, zaključio je Zgodić.
Ovaj projekat podržao je i BIHAMK, a ugleda se na slične projekte realizovane širom svijeta kako bi se poboljšala sigurnost saobraćaja.