Grlom u jagode
Autoceste FBiH “napale” državnu imovinu, zanemarili odluku OHR-a?!
Fokus otkriva detalje: Zašto je propao pokušaj da se zbog gradnje autoputa kod Tuzle krči šuma
Ako je suditi prema informacijama institucija u Tuzlanskom kantonu, koje je dobio portal Fokus.ba, Javno preduzeće Autoceste FBiH su u projekat izgradnje autoputa Tuzla – Orašje krenule “grlom u jagode”.
Naime, Autoceste FBiH su od Ministarstva poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva TK zatražili izdavanje dozvole za krčenje šume, odnosno promjenu namjene šumskog zemljišta u građevinsko, radi izgradnje dionice pomenutog autoputa na relaciji Tuzla – Maoča.
Odluka visokog predstavnika
Međutim, zanemarili su i odluku visokog predstavnika (OHR-a) odnosno Zakon o privremenoj zabrani raspolaganja državnom imovinom, zatim presudu Ustavnog suda BiH i druge propise unutar Federacije BiH?!
Za Fokus su iz ovog kantonalnog ministarstva zvanično odgovorili kako krčenje šume – promjenu namjene šumskog zemljišta u građevinsko može koristiti samo vlasnik, koncesionar i drugo ovlašteno lice. A Zakonom o šumama je propisano da su šume i šumskom zemljištu u državnom vlasništvu.
-Zahtjev za krčenje šuma može podnijeti vlasnik privatne šume, koncesionar i drugo ovlašćeno lice, u skladu sa odredbama ovog zakona. Uvidom u dostavljeni zahtjev i dokumentaciju priloženu uz isti, ovo Ministarstvo je utvrdilo da u dostavljenim zemljišnoknjižnim izvadcima JP “Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine” d.o.o. Mostar – Mostar, nije upisano kao vlasnik parcela – naveli su u aktu za Fokus kojeg je potpisao ministar Fedahija Ahmetović.
Odluke Ustavnog suda
Podsjetili su je Ustavni sud BiH u odlukama koje je donio utvrdio da rijeke, šume i šumsko zemljište, predstavljaju državnu imovinu. Nadalje, naveli su da je članom 2. stav (1) Zakona o privremenoj zabrani raspolaganja državnom imovinom propisano da bez obzira na odredbe bilo kojeg drugog zakona ili propisa, državnom imovinom može raspolagati isključivo država Bosna i Hercegovina, kao njen titular, u skladu s odredbama ovog zakona. Ustavni sud je, tkaođer, naveo da na nivou Bosne i Hercegovine ne postoji propis kojim bi bila regulirana nadležnost entiteta da donese odluke o promjeni namjene šumskog zemljišta i privremenom korištenju šumskog zemljišta u državnom vlasništvu u druge namjene. No, tu se priča ne završava.
Kako stoji u odgovoru Kantonalnog ministarstva za naš portal, u postupku je utvrđeno, a na osnovu dopisa Federalnog ministarstva prostornog uređenja i informacije od investitora) da Autoceste FBiH nisu ni pokrenule postupak izdavanja urbanističke saglasnosti, a što je uslov za pokretanje postupka izdavanja rješenja o promjeni namjene poljoprivrednog zemljišta!
Dakle, Autoceste uopće nisu riješile imovinsko-pravne odnose, a tražile du dozvolu za krčenje šume – državne imovine!
Podsjetimo, Fokus je prethodno objavio informaciju da je ovaj projekat za sada u ćorsokaku tek što se počeo implementirati i to nakon dvodecenijskih obećanja vlasti da će započeti.
Rok za završetak glavnog projekta je januar 2025., a on će, prema svemu sudeći, biti prekršen. Da to nije prvi put, iz Autocesta su istaknuli da su rokovi za završetak ugovora za projektovanje više puta produžavani i to zbog potrebe izrade dodatnog elaborata prelaska preko eksploatacionih polja rudnika Kreka, te nemogućnosti prilaska parcelama na kojima je trebalo vršiti geološke istražne radove.
Zanimljivo je da je idejni projekt završen još 2008. godine, međutim Prostornim planom Brčko distrikta je u potpunosti promijenjena trasa ove autoceste. Ugovor za izradu Glavnog projekta je potpisan u maju 2022. godine, sa ugovorenim rokom za izradu od 15 mjeseci. Aneksom 2 i 3 finalni rok za izradu Glavnog projekta produžen je do maja 2024. godine. Zaključno s martom ove godine Autoceste FBIH su bile primorane platiti ukupno 2.388.413 KM zbog čak 11 „privremenih situacija“.