Umjetna inteligencija i roboti promijenit će način na koji kupujemo
Jedno od tržišta na koje bi u budućnosti tehnologija mogla znatno utjecati jest maloprodaja te će se trgovine morati prilagoditi brojnim i često radikalnim novitetima koji bi trebali olakšati i ubrzati iskustvo kupovine, no kao što se o tome već dugo vremena govori, posljedice tih noviteta i poboljšanja mogli bi biti masovni otkazi.
Kako bi mogla izgledati budućnost kupovine nedavno je pokazao Amazon s Go trgovinom u kojoj nema blagajni, već kupci, nakon što se prijave sa svojim Amazon računom, samo uzimaju stvari koje im trebaju i nakon toga napuste dućan – kamere i senzori cijelo ih vrijeme prate i bilježe što uzimaju te im na kraju novac skinu s računa.
Dakle, bez skeniranja proizvoda, bez blagajni i bez plaćanja na licu mjesta, no i bez – ljudi.
Iako bi se ovakav koncept trgovine poput Amazona Go trenutno teško mogao primijeniti u nekim većim trgovinama, ipak nam pokazuje šta možemo očekivati u budućnosti te brojni startupovi, ali i velike kompanije već razvijaju nova rješenja koja bi za nekoliko godina mogla u potpunosti promijeniti način na koji kupujemo.
Kompanije najviše eksperimentiraju u Kini gdje već postoje trgovine u kojima nema ljudi, već je sve automatizirano. Npr. startup Binbo Box postavio je više od sto automatiziranih trgovina – u ove trgovine može se ući samo nakon skeniranja s pametnim telefonom (na ovaj se način prepozna korisnika) s kojim se skeniraju i proizvodi u dućanu, a izlazak je moguć samo nakon plaćanja računa.
Na ovakvim trgovinama radi i kineski internetski gigant Alibaba koji je otvorio 35 automatiziranih Hema trgovina u kojima se plaćanje vrši prepoznavanjem lica, dok kompanija JD trenutno radi na trgovini u kojoj će dominirati senzori i kamere koje će pratiti kupce i stvari koje uzimaju, a plaćanje će se također vršiti prepoznavanjem lica.
Alan O’Herlihy, izvršni direktor kompanije Everseen kaže kako oko ovih tehnologija postoji osjećaj “zlatne groznice” jer sve će više kompanija morati implementirati automatske blagajne kojima će upravljati umjetna inteligencija te će ovo tržište sigurno vrijediti milione ili čak milijarde dolara.
Već sada možemo pročitati i upozorenja oko potencijalnih problema s privatnosti jer će Amazon i druge kompanije, pored svih stvari koje već znaju o korisnicima, sada znati i druge informacije poput proizvoda oko kojih se korisnici najviše zadržavaju u dućanu, njihovo kretanje po trgovinama i slično.
Kao i s puno stvari koje nam se danas čine teško ostvarive u bliskoj budućnosti poput autonomnih automobila i letećih taksija, čini se kako budućnost pripada ovakvim tipovima trgovina u kojima će korisnici moći samo stavljati stvari u košaru i napustiti trgovinu, a sistem će im naplatiti sve što su uzeli.