Društvene mreže
Poricanje klimatskih promjena nekontrolirano se širi na Facebooku
Centar za suzbijanje digitalne mržnje i Institut za strateški dijalog rekli su da je manje od deset posto obmanjujućih postova označeno kao dezinformacije, a istraživači su većinu njih povezali sa samo 10 izdavača
Poricanje klimatskih promjena nekontrolirano se širi na Facebooku, navodi se u dvije studije istraživača dezinformacija.
Centar za suzbijanje digitalne mržnje i Institut za strateški dijalog rekli su da je manje od deset posto obmanjujućih postova označeno kao dezinformacije, a istraživači su većinu njih povezali sa samo 10 izdavača.
Facebook tvrdi da to predstavlja mali udio sadržaja o klimatskim promjenama.
Centar za suzbijanje digitalne mržnje je neprofitna organizacija koja prati i lobira za uklanjanje govora mržnje i dezinformacija na internetu.
Utvrđeno je da je, od 7.000 obmanjujućih postova u kojima se klimatske promjene opisuju kao “histerija”, “prijevara” ili drugim srodnim pojmovima, samo osam posto njih označeno kao dezinformacije.
Facebook se obvezao da će početkom ove godine označiti sadržaje koji poriču klimatske promjene.
Istraživači su pregledali uzorak postova iz prošle godine koji su privukli oko 700.000 lajkova i dijeljenja, koristeći alat za analizu društvenih medija Newswhip i tražeći ključne riječi uključujući “klimatske promjene”, globalno zagrijavanje”, “prijevara”, “kult”, “laž” i druge.
Istraživači su ručno pregledali svaku objavu kako bi bili sigurni da je u skladu s njihovom definicijom poricanja postojanja klimatskih promjena i da nije bila objava koja osuđuje takva uvjerenja.
Često dijeljeni članci davali su lažne tvrdnje da nauka nije potvrdila klimatske promjene ili se tvrdilo da ih u tome razotkrivaju podaci. Od toga, 69 posto sadržaja vodi do samo 10 stranica nazvanih “toksična desetka”.
Mnogi od članaka također su poticali neutemeljeno uvjerenje da će se na stanovništvo primijeniti “klimatska lockdown”. Ipak, naučnici ističu da je to vrlo malo vjerovatno s obzirom da nema dokaza da su lockdowni uvedeni zbog sprečavanja širenja koronavirusa doveli do značajnog poboljšanja u oblasti klimatskih promjena.
Istraživanje objavljeno u četvrtak analiziralo je 48.700 postova postavljenih između januara i augusta 2021. godine i pokazalo je da je samo 3,6 posto postova koji sadrže dezinformacije o klimi uključivalo oznaku za provjeru činjenica.
Grupa je također identificirala 113 oglasa na Facebooku s porukama poput “klimatske promjene su varka” između januara i oktobra 2021. godine s procijenjenom potrošnjom između 58.000 i 75.000 dolara, javio je BBC.