Nova pravila Facebooka nekima se neće svidjeti
Dosadašnji plan najveće društvene mreže na svijetu Facebook da potisne organski doseg stranica pokazuje se veoma okrutnim, ne samo po brendove koji bombarduju korisnike svojim dosadnim reklamama. Ovaj put na meti Facebooka našle su se neprofitne organizacije te brojne aktivističke stranice.
Neprofitne organizacije koji imaju mizeran ( ili nikakav ) budžet za reklamiranje na Facebooku doplatiće zbog gramzivosti giganta i zbog ekstra profita koji ostvaruje.
Ovo je samo početak plana u kojima će Facebook pokušati “zadaviti” javni diskurs te interakciju publike samo da bi i iz neprofitnog sektora izvukao još koji dolar za svoje dioničare.
Za one koji to ne znaju, organski doseg stranica podrazumijeva broj ljudi koji bi potencijalno mogao da vidi neki vaš post na svom Newsfeedu.
Već odavno je ovaj doseg i više nego mizeran.
Naime, odavno su prošla vremena kada su se na vašem Newsfeedu pojavljvali postovi hronološki poredani. Sad Facebook upravlja time i čini se kako nikad nije bio bezobrazniji. Uvođenjem novih algoritmova Facebook jednostavno računa koji postovi bi mogli biti interesantni te Vam ih nudi na vašem Newsfeedu.
Oni koji imaju novca za reklamiranje na Facebooku su prinuđeni da svakog mjeseca podižu cijenu za klik svog posta te za tzv. “paid reach” ( odnosno plaćeni doseg stranice), a sve da bi zadržali vidljivost svojih postova u nekoj razmnoj granici.
To naravno neće predstavljati problem kompanijama kao što je Coca Cola, BMW ili General Motors, ali šta je sa ostalima?
Facebook je više manje priznao kako je organski doseg postova smanjen na 1-2 %, što znači da, ukoliko neko ima 20000 pratilaca, njih oko 200 biće u prilici da pogleda taj post.
Međutim, stvarni podaci daleko su ispod ove brojke.
Iako promovisan kao nademokratičnija socijalna plaforma, Facebook se ponaša sve više autokratski, što rezultira i smanjenjem vidljivosti svima. Ovog puta posebno će doplatiti neprofitne organizacije.
Izgleda da su daleko vremena kada su se ljudi samoorganizovali preko ove društvene mreže u cilju postizanja neke društvene promjene.
Ukoliko želi zadržati status najveće kompanije svijeta, Facebook bi trebao pustiti neki ventil. Dozvoliti da se interakcija i informisanost među ljudima poboljša, pogotovo u nerazvijenim zemljama ili u zemljama u kojima vladaju diktaturski režimi.
Dok god se to ne dogodi, ne preostaje ništa drugo nego mu nastaviti plaćati, jer zaboga “svi su na Facebooku”, ili početi korisititi neke druge socijalne mreže. Mada, pitanje je vremena kada će i Twitter krenuti u osvajanje veoma profitabilnog tržišta, piše Buka.