Jeste li spremni plaćati članstvo u Facebook grupama?
Facebook je najavio da će započeti s pilot-projektom kojim će se početi naplaćivati članstvo u Facebook grupama. Kao razlog promjene svoje dosadašnje politike bazirane na besplatnoj usluzi, navode želju da pruže potdrška administratorima grupa.
“Potaknuti upitima pojedinih admina Facebook grupa, odlučili smo da je došlo vrijeme da im pružimo podršku kako bi svoj kvalitetan rad mogli nastaviti u finansijski sigurnijem okruženju”, stoji u službenoj izjavi Facebooka.
Pilot-projekt koji započinje danas, bit će implementiran na nekoliko Facebook grupa čiji će korisnici dobiti obavijest da za daljnju participaciju u grupi trebaju platiti članarinu.
Prema zasad dostupnim informacijama, mjesečne cijene korištenja svojih platformi određivat će sami administratori, a one će se kretati u rasponu od 4,99 do 29,99 američkih dolara. Pretplata će se moći izvršiti uplatom traženog iznosa putem Facebook aplikacije na iOS i Android telefonima.
“Smatramo da će mjera koja je poduzeta da se administratorima omogući zarada za njihov angažman održavanja grupa u konačnici pridonijeti i razvoju digitalne zajednice”, stoji u priopćenju.
U posljednje vrijeme velik broj administratora želi ograničiti korištenje sadržaja svojih grupa kako bi dobili bolji uvid u to ko su njihovi korisnici te kako bi mogli optimizirati svoju ponudu. Također, administratori se nadaju da će tako potaknuti korisnike i svoje članove da plate pristup platformi, kao i pojedine sponzore da se oglašavaju u njihovim grupama.
Jedna od predstavnica Facebook administratora, Sara Mueller, svojim je iskustvom dala primjer kako naplata korištenja grupe može unaprijediti njenu kvalitetu. Mueller je prije nekoliko godina počela održavati grupu “Očisti moj dom” kako bi inspirisala i motivisala druge korisnike da očiste i organiziraju svoje životne prostore. Nedugo nakon osnutka, grupa je postala aktivna zajednica koja je velikom broju korisnika pomogla riješiti problem nereda u kući. Upravo ju je to motivisalo da oformi novu grupu “Organiziraj moj dom”, koja bi bila dostupna samo za pretplatnike.
“Od kada sam počela održavati Facebook grupu Očisti moj dom, bila sam jako motivisana i zadovoljna što mogu svojim iskustvom pomoći drugima. Sa svojom pretplatničkom grupom moći ću korisnicima ponuditi nove projekte, izazove, edukacije i pomoć koja će biti na višem nivou kvalitete”, rekla je Mueller.
Stručnjaci smatraju da je pilot-projekt pokušaj Facebooka da testira kako će korisnici reagirati na plaćanje sadržaja, o čemu se u posljednje vrijeme sve češće nagađa.